A politikus közölte:
“napvilágot látott a hír, miszerint bevezetik esetleg a 0. évfolyamot az általános iskola előtt”, elsősorban azoknak a
gyerekeknek, akik még nem iskolaérettek. Kiemelte, a Jobbik oktatási programjában is hangsúlyosan szerepel az óvoda és az általános iskola közötti átmeneti időszak megfelelő kezelése, ezért úgy vélik, hogy a 0. évfolyam bevezetésének terve mögött valós probléma áll.
Ugyanakkor megjegyezte, erről szakpolitikai vitát kellene folytatni ahhoz, hogy kiderüljön, valóban szükség van-e ilyen jellegű lépésre.
Hozzátette, nagyon sok a nyitott kérdés az ügyben. Kérdésként tette fel, hogy ki foglalkozna a gyerekekkel (óvónő, tanító, esetleg gyógypedagógus) ezen az évfolyamon, az óvodai vagy az iskolai neveléshez tartozna, és biztosítva lenne-e a kiscsoportos foglalkozás anyagi és a szakmai háttere.
Brenner Koloman közölte, fontos a fokozatos átmenet az óvoda és az általános iskola között, ebben a 0. évfolyamnak lehetne szerepe, de csak akkor, ha valóban az iskolai oktatásra való ráhangolódást szolgálja.
“Ennek megvalósításához azonban nem a nemzeti alaptanterv (Nat) iránymutatására, hanem egy részletes szakmai és módszertani háttér kidolgozására van szükség”
– mondta.
Kitért arra is, hogy tíz hónappal az új Nat bevezetése előtt még mindig nem tudni semmilyen részletet annak tartalmáról. A Jobbik szerint mindez azt mutatja, hogy a Fidesz teljesen tanácstalan az oktatás ügyében, “csak ötletelés és kapkodás folyik”.
Ugyanakkor megjegyezte, hogy a kormány felismert néhány égető problémát, például a nyelvoktatás katasztrofális helyzetét.
Brenner Kolomant a sajtótájékoztató végén a Mi Hazánk Mozgalom által délutánra tervezett, Horthy Miklósnak emléket állító fáklyás felvonulásról kérdezték, válaszul a politikus úgy fogalmazott: “a Fidesz által támogatott pártok felvonulását nem kommentálom”.