“A 14 ártatlan életet követelő újvidéki baleset már nemcsak Szerbia ügye, hanem Magyarországé is. A szerb sajtó ugyanis kiderítette, az Orbán Viktorral szoros viszonyt ápoló szerb köztársasági elnök pedig megerősítette, hogy egy magyar cég is felügyelte az újvidéki vasútállomás felújítását, ahol a leszakadt tetőszerkezet megölt 14 embert. Ennek a magyar cégnek Mészáros Lőrinc egyik magyarországi alvállalkozója az anyavállalata, Mészáros alvállalkozója pedig dolgozott számos magyar vasútvonal, például a Kelenföld-Százhalombatta-Ercsi vasútvonal felújításán is.
Az újvidéki munkákat ráadásul egy kínai konzorcium végezte, így kérdések merülnek fel a kínai cégek által is épített Budapest-Belgrád vasútvonal biztonságával kapcsolatban.
Ezért a Demokratikus Koalíció parlamenti írásbeli kérdésben vár választ Lázár Jánostól: felvették a kapcsolatot a szerbiai hatóságokkal, hogy megfelelő információkat kapjanak az újvidéki katasztrófát követő vizsgálat megállapításairól? Ha a vizsgálat igazolja Mészáros Lőrinc alvállalkozójának felelősségét, tervezik-e felülvizsgálni azokat a magyar vasútvonalakat, amelyeken ez az alvállalkozó is dolgozott?
Vizsgálják, hogy az Újvidéken megbízott kínai cégek végeztek munkákat a Budapest-Belgrád vonalon is? Ha igen, felülvizsgálják ezeket is?
Minél hamarabb meg kell tudnunk, hogy veszélyben vannak-e a Mészáros alvállalkozója által felújított vasútvonalokon utazó emberek, illetve a Budapest-Belgrád vonal mellett élők, ki kell javítani a lehetséges műszaki hibákat, a silány munkáért és az emberi életek veszélyeztetéséért pedig büntetőjogi felelősségre kell vonni az Orbán-kormány bűnös vállalkozóit” – fogalmazott Arató Gergely, a DK frakcióvezető-helyettese.