Ferenczi István budapesti elnök kedden, online sajtótájékoztatón közölte, az LMP-nek több javaslata is van az autóforgalom csökkentésére, például a dugódíj bevezetése, amelyet a párt mind a városban élőkre, mind az ide érkezőkre kivetne. A befolyt összegből megoldható lenne az emberek közlekedési igénye más módon, megteremtve annak lehetőségét, hogy ne kelljen autóba ülni.
“Az emberek mobilitási igényét is csökkenteni kell. Aki tud és szeret is otthon dolgozni, annak ne kelljen eljárnia otthonról”
– javasolta.
Ferenczi István a Dél-Budát Csepellel és Dél-Pesttel összekötő, hidat és új utakat magába foglaló Galvani-projekt újratervezését is szorgalmazza. Azt ugyanis szerinte növekvő autóforgalomra méretezték, így növelni is fogja a forgalmat, vagyis elmélyíti mindazokat az ártalmakat, amelyeket forgalom okoz.
Kanász-Nagy Máté társelnök szerint a főváros azért válik egyre élhetetlenebbé, mert a kormány minden egyes célt annak rendel alá, hogy egyre több autó járja az utakat.
A társelnök rossz lépésnek minősítette az ingyenes parkolást.
“A városnak fel kell lélegeznie, az LMP zöld víziója erről szól”
– mondta.