“A fővárosban évente kétezer ember hal meg idő előtt a légszennyezettség miatt. A szennyezés, a zaj és a stressz csökkentése érdekében ezért a várost át kell tervezni autóról emberre”
– fogalmazott a politikus.
Bakos Bernadett a rakpart egy szakaszának lezárását előrelépésnek, de félmegoldásnak tartja – mondta, és teljes autómentességet szorgalmazott, hogy a terület a gyalogosoké, a kerékpárosoké, a piknikezőké lehessen.
Sérelmezte, hogy a főpolgármester szerint a dugódíj nem időszerű, holott annak bevezetése Karácsony Gergely választási programjában is szerepelt – emlékeztetett, hozzátéve “szerintünk legalább egy hatástanulmány időszerű lenne”. Az LMP használatarányos díjat javasol, amelynek értelmében ott és akkor kellene többet fizetni, amikor és ahol nagyobb a dugó és a légszennyezettség. A befolyt összeget a közösségi közlekedésre kellene fordítani, de egy az egész városra kiterjedő forgalomcsillapítási tervet is készíteni kellene. Bakos Bernadett biztos abban, hogy a dugódíj hamar népszerű lesz, hiszen az autósok érdeke is a kiszámíthatóbb közlekedés. Felhívta a figyelmet arra, hogy Stockholmban ideiglenesen vezették be a dugódíjat, később pedig népszavazással erősítették meg.