Az ingatlan- és pénzügyi eszköz értékesítési tranzakciókból származó rendkívüli bevételek nélkül 53,6 milliárd forint nettó eredményt könyvelt el a bankcsoport, amely 28 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest.
Tavaly a bevételeik éves összehasonlításban 10,7 százalékkal nőttek, ezt elsősorban a 3,3 százalékos nettó kamatbevétel-bővülés, és a 11,4 százalékos díjbevétel-emelkedés idézte el.
A bank mérlegfőösszege tavaly év végén 3199 milliárd forintot tett ki, 6 százalékkal haladta meg az előző évit.
David Moucheron ismertette, az ügyfélhitelek összege tavaly 7 százalékkal 1497 milliárd forintra emelkedett, míg az ügyfélbetétek állománya 4,3 százalékkal 2395 milliárd forintra bővült.
“A nem teljesítő hitelek aránya 1,3 százalékponttal 5,8 százalékra csökkent”
– tette hozzá.
A vezérigazgató elmondta: tavaly a K&H 380 milliárd forint új hitelt folyósított a lakossági, a kis- és középvállalati (kkv) és nagyvállalati ügyfeleinek. Tavaly decemberre az új kihelyezésen belül a fix kamatozású jelzáloghitelek aránya a korábbi 48 százalékról 91 százalékra emelkedett az egy évvel azelőttihez képest.
A K&H lakossági ügyfeleinek száma 700 000-re nőtt, ami éves összehasonlításban 1,3 százalékos emelkedés.
Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője elmondta, a jövedelmüket rendszeresen a bankhoz utaló ügyfelek száma az előző évhez képest 7,1 százalékkal, 418 000-re nőtt. Az elmúlt évben közel 4 000 üzleti vállalkozás lett a K&H új ügyfele – ismertette, hozzátéve, ebben szerepet játszott, hogy
a hitelintézet 2018-ban tovább folytatta digitális átalakulását, még egyszerűbbé és gördülékenyebbé tette a banki és biztosítási szolgáltatások elérését az ügyfeleinek.
David Moucheron elmondta: több mint 200 000 ügyfelük veszi igénybe aktívan a mobilbanki szolgáltatásokat, ami éves összehasonlításban 66 százalékos emelkedés. Hozzátette, már minden negyedik ügyfelük rendelkezik biometrikus aláírással, ami lehetővé teszi számukra, hogy a bankfiókokban elektronikusan írják alá dokumentumaikat.
Kiemelte, egy fintech céggel megvalósított együttműködésnek köszönhetően bevezették az első, teljes mértékben digitális, robotokkal működtetett személyi kölcsön-szolgáltatásukat, amely az új ügyfelek számára is fél órán belül folyósítja az igényelt összeget.
A vezérigazgató közölte,
a bank rendelkezik az országban a legnagyobb, 212 bank automatából álló készpénzbefizetésre alkalmas ATM-hálózattal.
David Moucheron elmondta: a bank tavaly 250 milliárd forint új hitelt helyezett ki a vállalatok számára, emellett 50 milliárd forint értékű hitelkérelmet hagyott jóvá napenergia-projektekre. Hozzátette, a hitelintézet ezzel párhuzamosan 9,6 milliárd forint értékű portfóliógarancia-megállapodást kötött az Európai Beruházási Alappal, melynek célja, hogy az innovatív kkv-nak kedvező feltételű hiteleket nyújtsanak.