A Fővárosi Közgyűlés szerdán tárgyalja a főpolgármester előterjesztését arról, hogy emeljék meg egyes BKK-jegyek és a pótdíjak árát.
A főpolgármester pénteki bejegyzésében azt írta, bizonyos, főleg azon termékek ára, amelyeket turisták vásárolnak – például a 24 vagy 72 órás jegyek – ára és a pótdíjak összege emelkedik, de a vonaljegyek és a bérletek ára marad a 2014 januárja óta érvényes szinten. Hozzátett, a főváros nem emel annak ellenére sem, hogy ezt számos kormánypárti település megtette, és annak ellenére sem, hogy
“az állam ma már csak nagyon kis részt (6 százalék) vállal a budapesti közösségi közlekedés finanszírozásából”.
Karácsony Gergely kiemelte, főleg az elmúlt egy évben drámaian nőttek a közösségi közlekedéssel kapcsolatos költségek, “egekbe szöktek az energia- és üzemanyagárak”, a főváros ennek ellenére nem emel. Nem emelnek árat, mert nincs az az áremelés, amely megoldaná a budapesti közösségi közlekedés finanszírozási problémáit – tette hozzá. Megjegyezte: “a probléma elsődleges oka ugyanis az, hogy a magyar állam a többi európai országhoz képest jóval szerényebb részt vállal a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásából, a város saját forrásait viszont elvonja”.
“Nem emelünk, mert hiszünk abban, hogy egy zöld és szolidáris világváros egyik legfontosabb feltétele a jó minőségű és mindenki számára elérhető közösségi közlekedés”
– írta bejegyzésében a főpolgármester.
Csütörtökön Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes egy háttérbeszélgetésen azt mondta, az előterjesztés szerint a 24 órás napijegy ára 1650 forintról 2500-ra emelkedne, a Budapest 72 órás jegy 4150 forintról 5500-ra emelkedne, és többet kellene fizetniük a bliccelőknek is. Eddig a helyszíni pótdíj összege 8 000 forint volt, ez az előterjesztés szerint 12 ezer forintra emelkedne, a nem helyszínen fizetett pótdíj 16 000 forintról 25 000 forintra nőne, a 30 napon túli fizetésnél pedig 32 000 forint helyett 50 000 forintot kellene fizetni.