Keresztes László Lóránt szerint sok vidéki térségben súlyosak a problémák: rosszak a demográfiai mutatók és a gazdasági helyzet, növekednek a bérkülönbségek, az ott élők pedig egyre kevésbé jutnak hozzá az alapvető közszolgáltatásokhoz és egyre kevésbé tudnak helyben munkát kapni.
Az ellenzéki politikus szerint a gépjárműadó teljes összegének elvonása alapvetően a kistelepüléseket hozza nehéz helyzetbe.
“Egyes vélemények szerint ez a települések kétharmadának okozhat likviditási problémát, ezért vissza kell vonni a döntést”
– mondta.
Hozzátette, romlik a kistelepülések elérhetősége, ma Magyarországon 17 000 kilométernyi alsóbbrendű út van rossz állapotban és évről évre növekszik az arányuk.
Keresztes László Lóránt ezért kevesellte a költségvetési javaslatban jövő évre tervezett 400-500 kilométer alsóbbrendű út felújítását is.
Vidékellenes és elfogadhatatlan lépésnek nevezte, hogy néhány héttel ezelőtt 34 vasúti mellékvonalat “halálra ítélt” a kormány a menetrendek módosításával. Szerinte fejleszteni kellene ezeket a vidéki mellékvonalakat és olyan menetrendet biztosítani, amely érdemi lehetőséget kínál az ott élőknek.
Véleménye szerint a kormány nem készült fel a jövő évi helyközi közlekedési piacnyitásra sem, ami uniós kötelezettség.
Keresztes László Lóránt azt mondta, a vízügyi ágazat országosan az összeomlás szélére került, vidéken a közműadó is arányaiban nagyobb terhet jelent a szolgáltató cégeknek, mert az adott hosszúságú közművekre kevesebb fogyasztó jut.
“Ezért az LMP javaslatot tett a víziközműszektort terhelő közműadó kivonására is”
– tette hozzá.