a Külgazdasági és Külügyminisztérium részéről vásárolt Airbus 330 típusú teherszállító repülõgép a kínai Sinopharm vakcina elsõ szállítmányával a fedélzetén a Liszt Ferenc-repülõtéren 2021. február 16-án. Az elsõ szállítmányban 550 000 vakcina érkezett, fotó: Máthé Zoltán/MTI

Franciaország a minimálár bevezetését javasolja a repülőjegyekre Európában

Franciaország a minimálár bevezetését javasolja a repülőjegyekre Európában

Franciaország minimálár bevezetését javasolja a repülőjegyekre Európában a szociális és környezetvédelmi dömping elleni küzdelem céljából. Ezt mondta Clément Beaune közlekedési miniszter a L,Obs című francia hetilapnak adott interjúban.

A tárcavezető hozzátette, hogy a javaslatot a következő napokban bemutatja uniós kollégáinak.

“Tíz eurós repülőjegyek az ökológiai átállás időszakában többé nem lehetségesek, nem tükrözik vissza az árat, amennyibe a bolygónknak kerülnek”

– hangsúlyozta a francia miniszter, utalva a fapados légitársaságok bizonyos árpolitikájára.

Ezek a figyelemfelkeltő árak nem fedezik az egy utasra jutó valós költségeit a légi utazásnak, amely sokkal több üvegházhatású gáz kibocsátásával jár, mint a vasúti közlekedés.

“Teljes mértékben vállalom azt az álláspontot, hogy a környezetszennyező tevékenységeket meg kell adóztatni az ökológiai átállásba történő beruházások érdekében”

– jelezte Clément Beaune, miután a kormány már tervezi a légi közlekedésre kivetett úgynevezett “szolidaritási” adó emelését.

A szolidaritási adót minden Franciaországból induló légi járatra kiveti a kormány, és a befolyó összegből a vasúti fejlesztéseket finanszírozza.

A költségvetési tervezet szerint az autópálya-társaságokra és a repülőjegyekre 2024-ben újabb adókat vetne ki a francia kormány.

Kapcsolódó cikkek