egy sugárhajtású repülőgép motorja, fotó: pixabay.com

A Boeing kicsertélte a halálos hibát okozó szoftvert

A Boeing kicsertélte a halálos hibát okozó szoftvert

A Boeing repülőgépgyár üzembe helyezte a közelmúltban kétszer is katasztrófát szenvedő 737 MAX típusú gépek automatikájának új szoftverét, és dolgozik a kezeléséhez szükséges kézikönyvön. Ezt jelentette be szerda este az amerikai szövetségi légügyi hatóság (FAA).

A hatóság leszögezte, a repülésbiztonság szempontjából elsődleges fontosságúnak tartja e két feladat elvégzését. Annál is inkább, mert a vasárnap lezuhant etiópiai gép feketedobozainak franciaországi vizsgálatakor kiderült, a zuhanó gépen a pilóta nem találta meg a kézikönyvben a hiba orvoslásához szükséges manőver leírását.

A chicagói székhelyű Boeing a szoftver gyors frissítését ígérte, de az FAA szerda esti közleménye szerint a gyártó egy teljesen új szoftvert dolgozott ki. Amerikai sajtójelentések szerint azonban az európai és kanadai légügyi hatóságok – a korábbi rossz tapasztalat okán – egyelőre gyanakvással fogadták hírt, maguk akarnak meggyőződni a vitatott 737 MAX típusú gépek biztonságosságáról.

Szerdán a tavaly ősszel lezuhant indonéziai Lion Air egyik áldozata nevében pert indítottak egy chicagói szövetségi bíróságon a Boeing ellen. A részletekről azonban a felperes nem nyilatkozott, és a repülőgépgyár szóvivője sem kommentálta a hírt.

A nap folyamán a Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) is bekapcsolódott abba a nyomozásba, amely azt hivatott feltárni, hogy miként, milyen körülmények között adott repülési engedélyt az FAA a Boeing MAX-gépeknek. Az FBI bekapcsolódását demokrata párti kongresszusi politikusok is sürgették. A képviselőházban a jövő héten hallgatják meg a Boeing vezetőit, valamint az FAA illetékeseit, és a szenátus is meghallgatást tervez a katasztrófákat okozó hibák felelőseinek kiderítésére.

Kapcsolódó cikkek