Czechmeister Mónika közölte, hogy a járműgyártásban mintegy kétezer ember kezdett el dolgozni első lépésben, a vállalatnál mintegy ötezren álltak már munkába a 12 800 munkavállalóból.
Az Audi a koronavírus-járvány elleni védekezés miatt kialakult nemzetközi helyzet és az alkatrészellátásban mutatkozó bizonytalanság miatt március 23-án állította le a termelést Magyarországon. A motorgyárban április 14-én indult újra a termelés a hathengeres benzines motorok gyártásával, amelyhez az április 20-i héten egy hathengeres és egy négyhengeres motorgyártó sor is csatlakozott.
“A járműszereldében műszakonként jelenleg mintegy kétszázötven autót gyártanak, a termelést a következő hetekben fokozatosan szeretné felfuttatni a vállalat”
– mondta Czechmeister Mónika.

“A gyártósoron az Audi Hungaria valamennyi modellje megtalálható, a Q3, a Q3 Sportback, az A3 Cabriolet, a TT Coupé és a TT Roadster is”
– tette hozzá.
“Az Audi szerszámgyára is csaknem teljes kapacitással készít szerszámokat és karosszériaelemeket. A műszaki fejlesztés területén pedig a ‘megszokott munkarendben’ folyik a munkavégzés”
– közölte a kommunikációs vezető.

Kitért arra is, hogy a motor- és a járműgyártásban, valamint az irodai területeken is átalakították a munkahelyeket az egészségügyi előírások szerint. A munkavállalók egészségének védelme érdekében “technikai és szervezési intézkedéseket valósítottak meg”, emellett bizonyos munkaterületeken maszkot is biztosítanak.
A jelenleg nem dolgozó munkavállalók a vállalat által elrendelt szabadságukat töltik.
A győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. az Audi konszern tagja, az Audi és Volkswagen konszern központi motorszállítója.

Tavaly 1,184 milliárd euróval nőtt az Audi Hungaria Zrt. árbevétele 2018-hoz képest, így elérte a 8,561 milliárd eurót. Nyeresége 85 millió euróval 355 millió euróra csökkent. 2019-ben összesen 1 968 742 motor készült Győrben, 14 441-gyel több, mint 2018-ban. A gyártósorról legördült járművek száma pedig az előző évhez képest 64 817 darabbal, 164 817-re nőtt.