Gál József, az ellenzéki párt szóvivője keddi, online is követhető sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott, a kormány közlekedéspolitikája csődöt mondott. Lázár János irányítása alatt visszafejlődik a vasút: bezárt mellékvonalak, folyamatos késések, leállított szerelvénybeszerzések, ismétlődő balesetek jellemzőek – sorolta, majd hozzátette, jövőre a helyzet tovább romlik, fontos vonalakon még rosszabb lesz a szolgáltatás színvonala.
Kitért arra is, hogy 1995-2021 között 23 milliárd eurót fordítottak az utak fejlesztésére és csupán 10 milliárd eurót a vasút modernizációjára.
Pénz van, csak a kormány rosszul költi el – összegzett. Kiemelte: ami ennél is rosszabb, hogy nem is hajlandó a kabinet a változtatásra, a források jelentős részét továbbra is az autópályák és a gyorsforgalmi utak fejlesztésére kívánja fordítani. Példaként hozta az M100-as autópálya, az M76 autóút és a mohácsi Duna-híd előkészítését, aláhúzva, ez a három projekt összesen ezermilliárd forintba fog kerülni. Ezt “nyugodtan” fordíthatták volna vasútfejlesztésre is – mutatott rá.
Gál József közlekedéspolitikai fordulatot sürgetett, azt mondta, a klímaválság közepén elfogadhatatlan, hogy a kormányzati politika kedvezményezettje a vasút helyett a szennyező autós közlekedés.
“Azt várják, hogy a kormány állítsa le a gyorsforgalmi utak fejlesztését és a felszabaduló forrásokat a vasúti pálya megújítására, a vasút átfogó fejlesztésére fordítsák”
– jelentette ki az LMP-s politikus.