Az előadást Almási-Tóth András állítja színpadra, a Magyar Állami Operaház Zenekarát, Énekkarát és Gyermekkarát Alan Buribayev, a kazah főváros operaházának vezető karmestere dirigálja.
A történetben Borisz Godunov, Rettegett Iván korábbi bizalmasa azután emelkedik cári rangra, hogy gyámsága alatt a gyermek cárevics, Dmitrij, homályos körülmények közt meghal. Borisz hiába bizonyult korábban tehetséges vezetőnek, a történtek miatt érzett felelőssége egyre inkább nyomasztja, miközben a gyanús haláleset mögött a cár ellenlábasai politikai gyilkosságot sejtenek. Az eseményeket kihasználva Grigorij, a kiugrott szerzetes elhatározza, hogy Dmitrijnek adja ki magát, és lengyel segítséggel megdönti a cár hatalmát.
A közlemény szerint a politikai intrikákkal szemben a címszereplőt felőrlő bűntudat áll Almási-Tóth András, a Magyar Állami Operaház művészeti igazgatója színrevitelének fókuszában.
Ehhez a rendező a Borisz Godunov Magyarországon teljes egészében még be nem mutatott, 1869-es ősváltozatát választotta alapul, amely a rendezői koncepcióhoz hasonlóan a cár lelki vívódását helyezi a középpontba. A darab látványvilágához a jelmezeket Lisztopád Krisztina, a minimalista díszleteket és a világítást Sebastian Hannak tervezte. Az előadásban látható kisfilmeket Czeglédi Zsombor készítette. A Borisz Godunov címszerepét alakító Bretz Gábor a nemzetközi operaéletben is tevékeny basszbariton, aki operaházi fellépéseit követően a Párizsi Operában énekli Massenet Don Quijotéjének címszerepét.