Magyarország megnyerte a koronavírus-járvánnyal szembeni egészségügyi védekezés első szakaszát.
Ennek sikerét fenn kell tartani, ezzel együtt a gazdasági védekezés időszakára kell koncentrálni.
Az új világgazdasági korszak nyertese lehet az, aki időben lép, és hosszú távú versenyelőnyre tesz szert az az ország, ahová most beruháznak a vállalatok – hangsúlyozta. A miniszter ezért különösen nagy jelentőségűnek nevezte, hogy a jelenlegi nemzetközi gazdasági nehézségek közepette a Lidl úgy döntött, a következő nagy beruházását Magyarországon valósítja meg.
Szijjártó Péter felhívta a figyelmet arra is, hogy a logisztikai központtal 400 új munkahelyet teremt a vállalat.
Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke ismertette, hogy negyedik magyarországi logisztikai központját építi meg a társaság a Pest megyei Ecseren, a már működő három raktárbázisnál jóval nagyobb, 62 ezer négyzetméteres létesítmény a tervek szerint 2021 novemberére készül el. A külügyminiszter úgy fogalmazott: a világgazdaságról szóló hírek nem beruházásokról, inkább leépítésekről, csődökről vagy gyárbezárásokról szólnak, Magyarország most is kivétel, de ezért dolgozni kellett.
“Különösen pozitív jelzés, ha egy nagy nemzetközi vállalat teszi le a voksát Magyarország mellett. Ezek a cégek, például a Lidl, a világ számos országában jelen vannak, számos helyről rendelkeznek működési tapasztalatokkal és információkkal, így döntésük valódi tapasztalatokon és helyzetértékelésen alapul”
– mondta, majd hozzátette,
hogy a Lidl 26 országban csaknem 11 000 áruházat működtet, és a tavalyi üzleti évben forgalma több mint 80 milliárd euró volt.
Szijjártó Péter felidézte, hogy a versenyképesség-növelő támogatási programnak köszönhetően 377 milliárd forintnyi beruházás valósul meg Magyarországon.
“A Lidl 35 milliárd forintos fejlesztését hozzáadva a következő hónapokban 400 milliárd forintot meghaladó beruházás jelenik meg a magyar gazdaságban”
– jegyezte meg.
A külügyminiszter kiemelte azt is, hogy a Lidl kapacitásának, forgalmának további növelése újabb piaci lehetőségeket nyit a magyarországi mezőgazdasági vállalkozók, gazdálkodók, élelmiszer-termelők előtt.
Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke ismertette: az élelmiszerlánc 2004-ben jelent meg Magyarországon, 16 év elteltével 183 áruházat és három logisztikai központot működtetnek, az éves árbevételt tekintve pedig már a második legnagyobb kiskereskedelmi lánc az országban. Több mint 7000 munkavállalót foglalkoztatnak, ezzel a vállalat a 12. legtöbb magyar munkavállalót foglalkoztató cég Magyarországon.
Grósz Jenő kiemelte a magyar beszállítókért 2013-ban elindított programot. Mint mondta, ezzel a Lidl célja a magyar termelők, valamint a magyar gazdaság fejlődésének, nemzetközi versenyképességének támogatása.
Jelenleg 490 hazai beszállítóval dolgoznak együtt, és csaknem 60 százalékos a magyar termékek aránya a Lidl magyarországi áruházaiban. A magyar termékek kiviteléről szólva jelezte, hogy a teljes magyar palackos borexport csaknem 30 százalékát a Lidl értékesíti, így a vállalat a legnagyobb hazai borexportőr.
Szűcs Lajos, a térség fideszes országgyűlési képviselője különösen fontosnak nevezte az újabb logisztikai beruházást.
Mint mondta, az új raktárbázis nem rontja a települések élhetőségét, mert nem ott megy át a gépkocsiforgalom, a környéken élőknek ugyanakkor munkahelyeket teremt, a befolyó helyi iparűzési adó pedig segíti a települések fejlődését. A Lidl Magyarország Bt. tájékoztatása szerint a 2019 márciusától 2020 februárjáig tartó üzleti évben a vállalat bruttó árbevétele 685 milliárd forint volt.