A kiskereskedelmi toplistát közreadó szaklap tájékoztatása szerint a második és a harmadik helyezett sem változott; a Coop 627,0 milliárd, a Spar 617,6 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el 2018-ban.
A gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) piacán a rangsorban 2018-ban a negyedik lett a Lidl, – helyet cserélve a CBA-val – 549 milliárd forintos forgalommal. A CBA az ötödik helyre került 527 milliárd forintos bruttó forgalommal.
A közlemény kiemeli, az adatok alapján a tavalyi év kimagaslóan jó volt az FMCG-kereskedők számára, és a toplistán minden lánc növelni tudta bevételét az előző évhez képest.
Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője a közleményben rámutatott arra, hogy a növekvő bérek jelentősen hozzájárultak az eredményekhez.
“Ugyanakkor a boltok száma erősen csökken, a munkaerőhiány és az egyre emelkedő munkabérek mellett sok kisbolt volt kénytelen feladni tevékenységét az elmúlt évben”
– tette hozzá. Tájékoztatott arról is, hogy bár ugyanaz a 11 lánc jelent meg a listában mint tavaly, közben minden korábbinál többen nyilatkoztak önbevallással.
A toplistán a Reál bruttó 416,1 milliárd forintos forgalmával ismét a hatodik helyen végzett. Az Auchan 390,1 milliárd forintos bevétellel maradt a hetedik, a Penny Market 292,2 milliárd forinttal a nyolcadik és az Aldi 256,0 milliárddal a kilencedik. A dm 103,4 milliárd forintos forgalmával megőrizte tizedik helyét, a Rossmann pedig 89,1 milliárddal ismét a tizenegyedik lett.