a Valentin-napot február 14-én tartják az egész világon, forrás: pixabay.com

A fiatalok nem sajnálják a pénzt Valentin-napi ajándékokra

A fiatalok nem sajnálják a pénzt Valentin-napi ajándékokra

Az 1964 előtt született férfiak jellemzően nem adnak ki pénzt Valentin-napi ajándékra, ezzel szemben a Z-generációba tartozók több mint háromszor annyit költenek, mint egy átlagos napon. Ez derült ki az Erste Bank hétfői közleményéből.

Azt írták, a szerelem ünnepének is nevezett napon átlagosan 16 százalékkal költenek az ügyfelek többet, mint egy átlagos januári napon. A bank a kártyás vásárlásokat vizsgálva azt látta, étteremre, virágra, fehérneműre a szokásosnál 66 százalékkal többet költenek a fogyasztók.

A férfiak Valentin-napi kiadásai csaknem a januári dupláját érik el, (az 1996-2010 között született) Z generáció tagjai pedig 355 százalékkal adnak ki többet szerelmi ajándékokra.

Az 1964 előtt született generáció tagjai jellemzően nem költenek a Valentin-napra, az X generáció tagjai – a mai 42-58 évesek – már több mint 50 százalékkal fizetnek ki többet erre a célra, a millenniumi generáció – az 1980 és 1996 között születettek – pedig már majdnem dupla annyit költenek, mint máskor. A Z generáció turisztikai, utazási kiadásai 258 százalékkal haladják meg a januári átlagot, míg a divatcikkekre fordított összeg 224 százalékkal nő. A Z generáció tagjai hitelkártyával Valentin-napkor 68 százalékkal költenek többet, mint egyébként – közölte az Erste Bank.

Kapcsolódó cikkek