rossz vagy jó - döntés kérdése, forrás: pixabay.com

Játék segít jó döntést hozni

Egy képzeletbeli ország irányítását lehet kipróbálni a Temp in Charge elnevezésű online játékban, amely a elnyerte a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) szervezésében meghirdetett ComplexityJam nemzetközi online játékfejlesztő esemény fődíját.

“A MOME koordinációjában, első alkalommal megrendezett nemzetközi online játékverseny témája a koronavírus-járvány kapcsán kialakult hírdömping és a fake news jelensége volt”

– emlékeztet az egyetem közleménye.

A ComplexityJam kezdeményezője az Európai Unió által finanszírozott INDCOR (Interactive Digital Narratives for Complexity Representations) projekt volt, melynek a MOME 2019 augusztusa óta tagja.

Több magyar diák is részt vett annak a 11 játéknak a fejlesztésében, melyek az online játékverseny keretében születtek.

A versenyre 12 országból csaknem 80 versenyző jelentkezett, köztük 14 csapat és 15 egyéniben induló amatőr fejlesztő. A játékok a döntéshozó pozíció felelősségi körével, a kritikus információkezelés, a távolságtartás és a sikeres kooperáció témáival foglalkoztak – számolt be a közlemény.

A pályaművek között található point-and-click alapú kalandjáték, számos newsgames, amelyek a hírek hitelességével és annak ellenőrizhetőségével foglalkoznak játékos és ironikus módon;

ugyanakkor született olyan, szöveg alapú interaktív narratíván alapuló játék is, amelyben a felhasználó külső nézőpontból figyelheti a társadalomban gerjesztett hírdömpinget.

A fődíjas Temp in Charge játék egy képzeletbeli országban játszódik,

ahol az elnököt kell helyettesíteni egy hétre, olyan kérdésekben döntéseket hozva, mint a világméretű járvány és az országot sújtó gazdasági nehézségek kezelése.

A Temp In Charge alkotói Resul Alici, Burak Karakas.

A ComplexityJam különdíját a Trial Day című játék kapta, melynek főszereplőjeként újságíróként kell eligazodni egy szerkesztőségében. A Trial Day készítői Eren Caylak, Sid Chou, Glenn Curtis, Yiting Liu, Dimitra Mavrogonatou, Kirstin McLellan.

A nemzetközi zsűri kiemelte továbbá az amerikai Georgia Institute of Technology hallgatói fejlesztését, az Essential Workerst,

a magyar TUTHKP csapat (Fábián Ágnes, Fehér Viktória, Kovács Ádám, Kovács Rebeka, Papp Miklós Levente, Rózsa Noémi és Szabó-Zichy Eszter) Rabid nevű játékát, valamint Olga Chatzifoti, Christina Chrysanthopoulou fejlesztését, a Rawrer című játékot is.

A ComplexityJam játékai ezen a felületén érhetők el, angol nyelven.

Ezzel egy időben a MOME Innovációs Központ Kreatív Technológia HUB-jának kutatói is bemutatják az első saját fejlesztésű játékukat, a Sombrero címűt, amely a koronavírus elleni harcot ábrázolja, a pixeljátékok hangulatát megidézve.

A kutatócsoport további játékokat is fejleszt, amelyeket 2020 őszén mutatnak majd be ezen az oldalon: kattintson ide.

Kapcsolódó cikkek