illusztráció

Idén is csúszhat a ralisok rajtja

Idén is csúszhat a ralisok rajtja

Hivatalossá vált a rali országos bajnokság 2020-as idényének végeredménye, az idei szezon pedig a tavalyihoz hasonlóan később kezdődhet a koronavírus-járvánnyal összefüggésben meghozott kormányzati intézkedések nyomán.

Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke az M1 aktuális csatornának csütörtök este azt mondta, annak ellenére, hogy a tavalyi esztendő mindenki számára nagyon nehéz volt, végül egy színvonalas, hat fordulóból álló bajnokságot sikerült megrendezniük, amely júliusban kezdődött és december elején, a Mikulás-ralival ért véget.

“A zárófutam után kialakult egy szabályértelmezési vita, melynek következtében felülvizsgálati kérelem érkezett, amelynek az elbírálása a körülmények miatt egészen mostanáig tartott”

– nyilatkozta az elnök, és hozzátette,

a tavalyi abszolút magyar bajnoki címet a Hadik András, Kertész Krisztián páros nyerte, az RC2-es kategória bajnoka pedig a Turán Frigyes, Bagaméri László duó lett.

Oláh Gyárfás beszélt arról, hogy a magyar bajnokság tavaly is bizonyított, az év végén Nyíregyházán és környékén megrendezett Európa-bajnoki futamon jelentős nemzetközi részvétel volt, és többek között ezeknek a tényezőknek is köszönhető, hogy a világbajnokság WRC2 kategóriájának tavalyi győztese, a norvég Mads Östberg is indul az idén az ob futamain.

“Nagy öröm az ő rajthoz állása, de vannak további külföldi érdeklődők is, akik a magyar bajnokságot választanák idénre”

– mondta az MNASZ elnöke.

“A hazai versenyzőknek nagy kihívás magyar pályákon megküzdeni neves külföldi ellenfelekkel, különös tekintettel egy világbajnokkal. Az elmúlt években az utolsó versenyig tartott a küzdelem a bajnoki címért, és bízom benne, a magyarok meg tudják mutatni az idén, hogy akár Östberget is képesek megszorongatni”

– fogalmazott Oláh Gyárfás, aki kitért rá, 2021-re hétfutamos ob-t terveztek, amely március végén, a Salgó-ralival kezdődne, de a koronavírus-járvánnyal összefüggésben meghozott korlátozó intézkedések miatt ezt most felül kell vizsgálniuk.

“Egy raliverseny szervezése több hónapnyi előkészítő munkával jár, ezért nem biztos, hogy az eredeti terveknek megfelelően tudunk haladni, de a magyar autósport és a rali erős, így bízom abban, hogy ha később tud csak elindulni a bajnokság, akkor is lesz lehetőségünk hat, vagy hét fordulóból álló ob-t rendezni”

– jelentette ki az MNASZ elnöke.

Kapcsolódó cikkek