Új alapítvány létesült az iskolások egészségfejlesztéséért

Új alapítvány létesült az iskolások egészségfejlesztéséért

Boldog kisiskolások

A pedagógusok gyakran érzik úgy, hogy szélmalomharcot vívnak, nem ismernek másik, egészségfejlesztéssel foglalkozó kollégát, így nincs kivel megosztaniuk a jó példákat, egyéb információkat, módszereke. Béres József, a Béres Egészség Hungarikum Alapítvány alapítója elmondta, hogy a szervezet célja létrehozni egy olyan akkreditált képzést a pedagógusoknak, amelynek segítségével programmenedzseri képességeiket és ismereteiket továbbfejleszthetik.

Béres József

Béres József

Az ősszel induló program kidolgozásában szakmai szervezetek, többek között az Országos Egészségfejlesztési Intézet is közreműködik. A tanárok kilencvenkét százaléka úgy érzi, hogy intézményi keretek között kell tenniük a jövő generációjának egészségéért. A megkérdezettek nyolcvanhét százaléka szerint az általános iskola a legfontosabb színtér, amikor a fiatalok közösségi egészségfejlesztéséről van szó. Leginkább a biológiatanárok, az osztályfőnökök és a testneveléstanárok foglalkoznak a diákok testi, lelki és szociális egészségével. Az iskolák ötvenhét százaléka azzal is tisztában van, hogy az egészségfejlesztés szempontjából a tíz-tizennégy évesek a legbefogadóbbak.    

Iskolai menza

A kutatás szerint tízből hat iskolában van egészségfejlesztésért felelős személy, a megkérdezett intézmények hatvan százaléka rendelkezik egészségtervvel, az iskolák hetvenegy százalékában tartanak egészségnapot. A magyar általános iskolák hetvenhét százalékának szüksége van arra, hogy segítséget kapjon az egészségfejlesztéshez.

Javulást hozhatna a felmérés szerint, ha elkészülne az iskolák negyven százalékában ma még hiányzó egészségterv, ha a tanrendbe épülve jelenne meg a témára dedikált óra, és ha a pedagógusok rendelkeznének programmenedzseri ismeretekkel. Minden harmadik iskolának ugyanis gondot jelent a diákok bevonása, minden negyedik intézménynek pedig a tanárok iskolán belüli összefogása.

Kapcsolódó cikkek