Javaslatuk egyértelmű felhatalmazást adna az önkormányzatoknak a megfelelő díjszabályozás bevezetésére, megoldva az ezzel összefüggésben felmerülő problémákat.
Rámutatott: fennáll a kockázata, hogy ha a jelenlegi díjbeszedési lehetőség megszűnik az önkormányzatok számára, akkor szabályozás hiányában oly módon változna a teherautóforgalom, ami súlyos környezetszennyezést okozna.
A díjfizetésnek fontos szabályozó szerepe van, mert ezzel lehet elérni, hogy a megfelelő időben, a lehető legkisebb mértékben, a lehető legkisebb forgalmat generálva valósuljon meg a teherautós áruszállítá – magyarázta Csárdi Antal, majd azt hangsúlyozta, hogy nem pártpolitikai kérdésről, konfliktusról van szó. Jogértelmezési különbség alakult ki a Kúria és az önkormányzatok között, és előbbi eddig 17 településen semmisítette meg a vonatkozó helyi rendelkezéseket. Ezt oldanák fel a javaslatukkal, megteremtve a lehetőségét annak, hogy az önkormányzatok továbbra is élhessenek a forgalomszabályozás ezen eszközével. Megjegyezte, mindez érinti az élelmiszerláncok áruellátását és hangsúlyosan jelenik meg a településeken az építőanyagszállításakor.