Csárdi Antal, az ellenzéki párt frakcióvezető-helyettese csütörtöki, online is követhető sajtótájékoztatóján hivatkozott az önkormányzati törvényre, majd arra hívta fel a figyelmet, hogy Budapest kötelező feladatként látja el a közösségi közlekedés megszervezését, ennek okán pedig jár költségvetési támogatás a fővárosnak. A politikus idézte az alaptörvényt is és kijelentette,
az adott önkormányzat jogosult a kötelező feladata ellátásához az arányos költségvetési forrásra. Vagyis az összeg nyújtása nem lehetőség.
“A magyar főváros ilyet arányosan nem kap”
– állapította meg, majd kifejtette, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) éves költségvetése nagyságrendileg 240 milliárd forint, ebből a jegybevételek mintegy 70 milliárdot tesznek ki.
“A fennmaradó összeget a magyar államnak kellene megfizetnie Budapestnek”
– mondta, majd megjegyezte, a legóvatosabb becslések szerint is százmilliárd forintot meghaladó, arányos támogatásra lenne jogosult a főváros, ami egy ciklus alatt ötszázmilliárd forintot tesz ki.
Szerinte ezek a források járnának a megyei jogú városoknak is, de azoknak a társult önkormányzatoknak is, amelyek szeretnék a helyi közlekedést megszervezni településükön.
Csárdi Antal kijelentette, elvárják, hogy a jövő évi költségvetési törvényjavaslatban már szerepeljen az összeg.
“A magyar kormány fizesse ki azokat a forrásokat, amelyek Budapestnek járnak, tartsa be az alaptörvényt!”
– szólított fel az LMP-s politikus, hozzátéve, ezt minden fővárosi joggal várja el.