divatos ingek (illusztráció), fotó: pixabay.com

Jelentős külföldi médiavisszhangja volt a budapesti divathétnek

Jelentős külföldi médiavisszhangja volt a budapesti divathétnek

Az esemény kapcsán cikkezett a magyar divatról egyebek mellett az olasz Vogue, és az arab Harper's BAZAAR is. Ezt közölte a Magyar Divat & Design Ügynökség kommunikációjával foglalkozó cég kedden.

Mint írják, a negyedik alkalommal megrendezett Budapest Central European Fashion Week híre bejárta a nemzetközi sajtót, több mint 30 cikk született a hazai tervezők izgalmas kollekcióiról, a bejegyzések tanúsága szerint a divatújságírók elsősorban a kreációk minőségét és a más országokban nem fellelhető újdonságot, frissességet, valamint a kifutókon felvonultatott ruhák nemzetközi sikerének potenciálját emelték ki.

Az eseményen, amit a Magyar Divat & Design Ügynökség rendezett, idén hetven volt azoknak a meghívott külföldi influenszereknek és újságíróknak a száma, akiknek köszönhetően a magyar divat az elmúlt napokban nagy nemzetközi sajtóvisszhangot kapott.
fotó: pixabay.com

Az összegzés szerint novemberben a magyar divat jó híre a magyar és a külföldi médiumokat is bejárta a Budapest Central European Fashion Week sikere nyomán. Az eseményeken 46 nemzetközi influenszer vett részt, akik követői bázisuk alapján összesen több mint hatmillió emberhez juttatták el a magyar divat sikereiről szóló híreket.

“A divathéten 1353 Instagram-story született, míg a posztokra adott lájkok száma majdnem félmillió volt”

– olvasható a közleményben.

Mint írják, a Magyar Divat & Design Ügynökség a megszokott fashion showk megrendezése mellett a Budapest Central European Fashion Weeken igyekezett felkelteni a nemzetközi sajtó figyelmét azzal a szándékkal, hogy a hazai kollekciók híre minél messzebb eljusson a világba.

 A szervezők ezzel is hozzá akartak járulni a magyar divatipar és a divatmárkák hírnevének növekedéséhez.
fotó: pixabay.com

Az összegzés szerint a 2020-as tavaszi-nyári kollekciókat bemutató eseményre olyan, a divatszakma olyan neves képviselői látogattak Magyarországra, mint a Diet Prada párosa – akik már második alkalommal voltak jelen-, a Dazed and Confused és a Cut magazin újságírója, Kristen Bateman, a Vogue Italia, a Vanity Fair és az újhullámos Kunst Magazin és a Fucking Young! szerkesztői, de a Vogue olasz és ausztrál munkatársai, valamint a Harper’s BAZAAR Arabia divatújságírói is jelen voltak a budapesti divathéten.

“A Vogue Australia több oldalon keresztül mutatta be a magyar divat inspirálta legfrissebb utcai összeállításokat. A Harper’s BAZAAR olyan, az eseményen bemutatott ruhák válogatásából készített divatfotókat közölt, amelyek Budapest ikonikus helyszínein készültek”

– emlékeztet a közlemény.

Kapcsolódó cikkek