A Magyar Divat & Design Ügynökség a Camera Nazionale della Moda Italianaval kötött stratégiai megállapodást, amelynek keretében a nemzetközi divatkamara három éven keresztül stratégiai partnerként támogatja a magyar divat fejlődését. Ennek eredményeként nyolc magyar márka közösen mutatkozhat be a milánói divathéten, ahol általában az országok divatmárkái egyenként szokták képviseltetni magukat – magyarázta Bata-Jakab Zsófia, aki szerint
ez “óriási lehetőség” a magyar divatszakmának.
A márkák kiválasztásáról elmondta, hogy hosszú folyamat eredménye volt, a Camera Nazionale della Moda Italia képviselői többször jártak Magyarországon és a tavaly áprilisi és októberi budapesti divathéten (Budapest Fashion Week) megjelent márkák közül választották ki a Milánóban bemutatkozókat.
A kiválasztásnál fontos szempont volt, hogy a kollekció a hagyományokat olyan módon mutassa be, ami illeszkedik a trendekbe.
Kitért arra is, hogy a személyes konzultációk és szakmai előadások során sok új információt kaptak az olasz mentoroktól, így például azt, hogy a milánói bemutatkozással nem az európai, hanem az ázsiai piacot kell megcélozni, amelyre már a tervezéskor koncentrálni kell.
A divathét alatt Milánóra koncentrál a világ divatipara, olyan szakemberek figyelnek fel egy-egy márkára, akiknek köszönhetően elindulhat egy karrier – mondta.
A műsorban elhangzott, hogy a tervezők az állandó kiállítás mellett február 22-én egy közös divatshow keretében mutatkozhatnak be a nemzetközi divatszakma és sajtó képviselői előtt Milánóban.
“Így, együtt sokkal erősebbek tudunk lenni egy óriási piacon, ahol rettentően sok márka van”
– hangsúlyozta Bata-Jakab Zsófia.
A mentorprogramba nyolc magyar márka került be; az Abodi, az Artista, a Celeni, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle, a Tomcsanyi és a Zsigmond Dora menswear. Az együttműködésnek köszönhetően a magyar márkák a milánói divathét hivatalos programjaként a Spazio Cavallerizze épületében állítják ki kollekciójukat.