Így csökkentheti a mindennapos stresszt

Így csökkentheti a mindennapos stresszt

A tudatos jelenlétet középpontba állítva készített videosorozatot a stressz csökkentésére a Semmelweis Egyetem (SE) Klinikai Pszichológia Tanszéke. Erről beszélt Perczel-Forintos Dóra, az SE tanszékvezetője kedden az M1 aktuális csatornán.

“A mindfulness, azaz a tudatos jelenlét azt jelenti, hogy a múlton rágódás és a jövő miatti aggódás helyett tudatosan arra kellene fordítani a figyelmet, ami a testben, a lélekben és az adott környezetben történik”

– magyarázta, majd hangsúlyozta,

azok az emberek, akik állandóan a múlton rágódnak vagy a jövőt tervezik, a saját fejükben élnek, fogalmi szinten léteznek, ezzel ellentétben a mindfulness az érzékletek tudatosításáról szól.

Elmondta, a 21. század információs nyomása miatt az emberek nagyon nehezen tudnak összpontosítani arra, hogy éppen mi történik velük.

“Ez nemcsak a figyelem elkalandozását jelenti, hanem szorongással is jár”

– fűzte hozzá, megjegyezve, hogy alvászavarhoz, hangulatingadozásokhoz és depresszióhoz vezethet, ha valaki folyamatosan a múlton vagy a jövőn rágódik.

“Ahhoz, hogy az emberek a jelenben tudjanak élni új készségeket kellene elsajátítaniuk, jelenleg a felnőttek az egész nap kapott ingereket gyakran nem tudják feldolgozni és egyre több a figyelemzavaros gyerek is”

– mondta a tanszékvezető.

Kapcsolódó cikkek