Az MTI-hez szerdán eljuttatott összefoglaló szerint idén minden eddiginél koncentráltabban indult az ünnepi szezon az e-kereskedelemben, a webáruházak 54 százaléka készült akciókkal a múlt heti fekete péntekre.
A kereskedők éves online forgalmuk akár több mint egyharmadát is realizálják az év utolsó három hónapjában. Emiatt az online boltok több mint 65 százaléka már október vége előtt megkezdte a felkészülést az év utolsó 5-6 hete során várható vásárlási rohamra.
Erre az időszakra sok kereskedő plusz munkaerőt is bevon, ami átlagosan 2 embert jelent. A legnagyobb boltok az ünnepi szezon miatt megnövekedett rendelések kezelését nem egy esetben 10 fő feletti bővítéssel tudják csak megoldani.
A szezon fő nehézségeit a webáruházak számára a megnövekedett adminisztrációs feladatok jelentik. Az áruházak 53 százalékánál jelent nehézséget az ügyfélszolgálat leterheltsége és 46 százalékuknál a rendelésszám kezelése.