„Így nem szabad bevezetni dugódíjat”

„Így nem szabad bevezetni dugódíjat”

Somfai ÁgnesSomfai ÁgnesAz LMP fővárosi frakciója szerint a jelenlegi elképzelések alapján nem szabad bevezetni dugódíjat, mert az előkészítetlen, és a befolyó pénzt a BKV fenntartására fordítanák.

Somfai Ágnes frakcióvezető-helyettes csütörtökön ezt arra reagálva közölte az MTI-vel, hogy Tarlós István (Fidesz-KDNP) főpolgármester sajtótájékoztatón beszélt a dugódíj koncepciójának egyes részleteiről. Az ellenzéki képviselő szerint nem az a kulcskérdés, hogy hol lesznek a zónahatárok; Budapest a bevételek miatt bevezetné a rendszert, de a felelősséget elhárítja magától.

Somfai Ágnes emlékeztetett arra, hogy pártjának programjában szerepelt a dugódíj, de ehhez tanulmányokat készítettek; ezek szerint a Hungária körúton belül lenne ideális a díj bevezetése, de a nagykörúton is érdemes egy újabb zónát csinálni. Veszélyesnek nevezte, hogy a zónán belül lakók kedvezményeket kapnának, mert ez szerinte a külvárosiakkal szemben igazságtalan lenne.
A képviselő elmondta azt is, hogy megfelelően előkészítve be lehetne vezetni a rendszert, de ezzel együtt sűríteni kellene a BKV-járatokat, emelni a színvonalat, és meg kell változtatni a közlekedési cég tarifapolitikáját is.

Tarlós István csütörtökön – miután több kerületi polgármesterrel is egyeztetett – azt mondta, hogy bizonyosan nem Budapest városhatára lesz a behajtási díj zónahatára. Közlése szerint jelenleg két zónahatárt vizsgálnak: az egyik a Hungária körútra vonatkozik, a másik egy ennél szűkebb pesti városmagra, a budai oldalon a jelenlegi elképzelések szerint a Margit körút vonala lenne a határ. A fizetendő díjjal kapcsolatban a főpolgármester jelezte: személyes álláspontja az, hogy a zónában lakók ne fizessenek, mindenki más viszont viszonylag magasabb összeget, 400-500 forintot fizethetne.