Baranovszky György, a FEOSZ ügyvezető elnöke elmondta, folyamatosan vizsgálják, honnan érkezik a legtöbb panasz, hol tartják be legkevésbé a szabályokat, és alapos indok esetén jogi útra terelik az ügyet. A szervezetnek tavaly két, az idén egy pere kezdődött.
A megyei ügyészségek is indítványozhatnak bírósági eljárást a fogyasztók érdekében, és a tapasztalat az, hogy érdemes, mert ennek és a nyilvánosságnak van visszatartó ereje.
A lap megjegyzi, 2014 júniusa óta él a fogyasztók és vállalkozások közötti szerződés részletes szabályairól szóló kormányrendelet, amely az internetes vásárlást is szabályozza, mégis gyakori, hogy megtévesztésül a régi előírásokat tüntetik fel a weblapokon, holott például a vételtől számított indoklás nélküli elállás időtartama nyolc helyett már tizennégy munkanap.
“Ugyancsak előfordul, hogy a jótállás valós időtartamát tüntetik fel helytelenül, holott ez január elsejétől 10 és 100 ezer forintos érték között egy, 100 000-től 250 000 forintig kettő, afelett pedig három év”
– hívta fel a figyelmet a Népszava.