A babaházaké a jövő?

A babaházaké a jövő?

A Formatex 15 százalékos növekedést tervez az idén a babaházak eladásából, miután 2013-ban Magyarországon 200 millió forintos forgalmat generáltak a gyűjthető kisállat figurákból álló babaházas játékok. Ezt közölte a játékkereskedő és importőr társaság az MTI-vel.

A cég közleménye idézi Borhi Jánost, a Játéksziget kiskereskedelmi hálózatot üzemeltető Formatex Kft. ügyvezetőjét, aki elmondta: felméréseik szerint 31-38 százalékos részesedéssel az építőjáték a legnépszerűbb játéktípus,  egyaránt vezet a bölcsődés, az óvodás és a kisiskolás korosztály körében. A gyerekek 15-28 százaléka említette azt, hogy babás-állatos szerepjátékkal játszik legszívesebben, ezért az építőjátékok után a második helyre került a preferencia sorrendben ez a típusú szabadidős elfoglaltság, a cég ezért is fordít kiemelt figyelmet a japán Sylvanian Families márkára. A játékpiac folyamatos átrendeződésen megy át, a webes értékesítés is egyre nagyobb teret hódít a magyar piacon. A hagyományos játékok forgalmát Magyarországon 30-40 milliárd forintra becsülik.

A cég közölte, év végéig várható némi növekedés a játékpiacon, amit alátámaszt az is, hogy a Formatex-nél a karácsonyi előrendelések összege a tavalyi évhez képest 7 százalékos növekedést mutat. 
A Formatex Kft. 1995-ben alakult családi vállalkozásként azzal a céllal, hogy a Magyarországon akkor még alig kapható maketteket, illetve elkészítésükhöz szükséges kellékeket és kiegészítőket importáljon a magyar piacra. A 110 dolgozót foglalkoztató társaság tavaly 3,6 milliárd forint árbevételt ért el. Az idén 12 százalékkal nőhet a cég kiskereskedelmi árbevétele az egy évvel korábbi 1,27 milliárd forinthoz képest.

Kapcsolódó cikkek