A NAT-ot fejlesztő Oktatás 2030 Munkacsoport weboldalán megjelent bejegyzés szerint az oktatás alapja a megértés lesz a mechanikus tanulással szemben. Az általános iskola alsó tagozatában a “cselekvő tapasztalatszerzésből” kiinduló tanulás lesz az első számú alapelv:
rajzoláson és színezésen túli tárgyi tevékenységek során, például kirakva, lemérve, megtöltve szerezhetnek képet a diákok a fontos matematikai fogalmakól, a definíciók ismerete nem lesz többé követelmény.
A felső tagozaton ugyancsak az életközeli, a gyakorlatban előforduló példák jelennek meg az elvont fogalmak, tételek ismerete helyett – írta a Népszava.
A NAT-fejlesztők tervei szerint középiskolában is csökken a számon kérhető tananyag mennyisége, a hangsúly a gyakorlati problémák vizsgálatára kerül át, a
“túlságosan elvont ismeretek kikerülnek a minimumkövetelményekből”.
Így a Népszava ismertetése szerint kimarad például a logaritmus azonosságai és a logaritmikus egyenletek témaköre, a szögfüggvények általános kiterjesztése.