Botticelli műhelyéből származik egy másoltnak hitt festmény

Botticelli műhelyéből származik egy másoltnak hitt festmény

Ezt állapították meg az English Heritage angol örökségvédelmi szervezet szakértői.

Egy festményről korábban úgy vélték, hogy az Sandro Botticelli 1487-ben készült Gránátalmás Madonnájának egy későbbi másolata. Ám a restauráláskor kiderült, hogy a kép valójában a mester 15. századi firenzei műhelyében született.

Az örökségvédelmi szervezet restaurátorai a Viktória és Albert Múzeum és a brit Nemzeti Galéria szakértőivel is konzultáltak, akik szintén megerősítették a festmény eredetét – írta a BBC News.

“Stilisztikailag túl jellegzetesnek tűnt ahhoz, hogy másolat legyen, a megfelelő korszakból származott, technikailag rendben volt és nyárfatáblára festették, ami akkoriban megszokott volt”

– sorolta az érveket Rachel Turnbull, az English Heritage vezető restaurátora.

A festmény felületének sárguló lakkrétegét eltávolítva röntgen- és infrasugárral is megvizsgálták a képet, és kiderült, hogy a festékréteg alatt egy rajz található, kivehetőek a változtatások a végleges kompozícióhoz képest, ami az egyszerű másolatokra nem jellemző – fűzte hozzá.

Bár a festmény az alapműnél, a firenzei Uffizi-képtárban őrzött, ugyancsak 1487-ben keletkezett Gránátalmás Madonnánál kisebb méretű, így is nagyon részletgazdag.

“Botticellinek, más kortárs firenzei festőkhöz hasonlóan megvolt a saját műhelye, amelyből népszerű festményeinek változatai és feldolgozásai kerültek ki, valószínűleg alacsonyabb árért”

– mondta Paul Joannides, a Cambridge-i Egyetem művészettörténet emeritus professzora.

A festmény, amely a greenwichi Ranger’s House gyűjteményének darabja, a reneszánsz mester 1487-es remekművének legközelebbi változata. A képet 1897-ben a gyémántmágnás Julius Wernher vásárolta meg, és greenwichi kastélyában helyezte el. A Gránátalmás Madonnát április 1-től tekinthetik meg a látogatók a Ranger’s House-ban.

Kapcsolódó cikkek