Megéri hirdetni vállalkozását

Megéri hirdetni vállalkozását

reklámMinden reklámra elköltött 10 forint 47 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét. Így látja a Magyar Reklámszövetség alelnöke.

Hivatal Péter elmondta, hogy tavaly 174 milliárd forint volt a reklámra elköltött összeg, ami – számos áttételen keresztül – 820 milliárd forintot generált a magyar gazdaság számára. A Magyar Reklámszövetség a PwC Magyarország tanácsadó céget bízta meg azzal, hogy vizsgálja meg a kommunikációs iparágnak a gazdaság teljesítményére gyakorolt hatását. A reklám gazdasági hatásai címmel elkészített kutatás a reklámnak és a reklámiparnak a gazdaságot erősítő hajtóerejét mutatta ki. Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke azt emelte ki, a reklámköltés hatékonyan növeli az eladásokat, pozitív hatással van az egész gazdaságra, ösztönzi az innovációt, a fogyasztást, és a foglalkoztatási hatások sem elhanyagolhatóak.

A reklámiparban közvetlenül tizeháromezer ember foglalkoztatnak Magyarországon, de közvetett módon az iparág további 50 ezer embernek ad munkát. Emellett a reklámnak a fogyasztók számára is vannak közvetlen előnyei, az információszerzés, valamint a versenyt generáló hatás révén a hosszabb távú árcsökkenés is. Ez utóbbi versenyélénkítő hatás a gazdaság egészére kedvező, és ezt a reklámköltések növelésével lehet fenntartani – jegyezte meg. Az MTI kérdésére hozzátette, a szövetség arra számít, hogy a reklámköltések elmúlt években tapasztalt csökkenése az idén megáll, és várhatóan felfelé ívelő szakasz kezdődik az iparágban. A visszaesés a szervezet adatai szerint 2011-ről 2012-re 2,7 százalék volt. Urbán Zsolt újságírói kérdésre elmondta, bármiféle különadó negatív hatású a magyar reklámipar számára, a stabil gazdasági környezet ugyanakkor ösztönzi a reklámköltést. Az elnök szerint a reklámozás területén is segíteni kellene a kis- és közepes vállalatokat.