"A cél az, hogy a márka erősödjön"

Egyhangú döntést követően támogatja a tulajdonos mosonmagyaróvári, hegyeshalmi, levéli és mosonudvari önkormányzat a mosonmagyaróvári székhelyű Panta Aqua Vízpalackozó Zrt. csődvédelmi eljárásátt. Ezt a települések polgármesterei szerdán jelentették be Mosonmagyaróváron.

Árvay István (Fidesz-KDNP) Mosonmagyaróvár polgármestere elmondta, hogy a Szigetközi Friss Víz néven ismert terméket kitermelő és palackozó cég veszteséges, tavaly év végén 230 millió forintos, az idei év első fél évében az előzetes mérleg szerint 160 millió forint volt a vesztesége. Emellett vannak olyan kintlevőségek, amelyek nem behajthatók. Hozzátette, fél éve keresik a befektetőket, hogy külső tőkeemeléssel a brand tovább erősödjön, de ezidáig egyetlen szakmai befektetői ajánlatot kaptak, amit azonban komolytalannak tartanak. Többször, több körben tárgyaltak a lehetőségekről, végül a három község képviselőtestületi és a mosonmagyaróvári közgyűlési döntések fényében támogatják a csődvédelmi javaslatot – fogalmazott.

A polgármester a veszteség okaként a készleten tartási ár és az eladási ár különbözetét jelölte meg: míg a palackozott víz készleten tartása 350 forint, addig az eladási ára 66 forint. Hozzátette, a térség víziközmű cége, az Aqua Kft. égisze alatt Szigetközi Friss Víz néven 2010-ben kezdték palackozni a Feketeerdőn kitermelt vizet. Az Aqua kft.-ből az önkormányzat 120 millió forintos támogatással tavaly október végén vált ki a Panta Aqua Zrt., amely továbbra is önkormányzati tulajdonban maradt.

Havonta mintegy kétszázezer palackozott víz készül jelenleg, amelyet a rendelkezésre álló mintegy négyszázezer forgó palackkal tudnak elérni. A városvezető elmondta, ahhoz, hogy az önkormányzatoknak ne kelljen támogatniuk a céget, évi 6-6,5 millió palack vizet kellene előállítaniuk, ezt a mennyiséget 500 millió forintos tulajdonosi tőkepótlással tudnák elérni, azonban közpénzből ezt a fedezetet nem vállalja egyik önkormányzat sem. Hozzátette, amennyiben a jelenlegi menedzsmenttel együttműködve elindul a csődvédelmi eljárás, a törvénynek megfelelően akkor is lesz 120 napjuk a lehetséges befektetőkkel tárgyalni, mert céljuk az, hogy a felépített márka tovább erősödjön.