Minden autóipari cég tisztában van azzal, hogy előbb-utóbb ezek az új autók fogják átvenni a főszerepet az ágazatban. Aki pedig nem készül fel időben a jövőre, az behozhatatlan technológiai hátrányba kerülhet a vetélytársakkal szemben. Tudatában van ennek a General Motors és annak legfontosabb európai leányvállalata, az Opel is. A detroiti anyakonszern egyik amerikai zászlóshajója, a Chevrolet idén már hatvan ezer villanymeghajtású autót dob piacra, jövőre pedig százhúsz ezer Volt elnevezésű autó fog legördülni a futószalagról.
Az Opelnél szerényebb számokat céloznak meg. A rüsselsheimi cég Ampera nevű modellje, amely műszaki jellemzőit tekintve messzemenően azonos a Volttal, idén ősszel mutatkozik be a szalonokban. Nick Reilly, az Opel AG főnökének távlati célja, hogy jövőre már hat-nyolc ezer darabot értékesítsenek belőle Európában.Ez a szám ugyan eltörpül a detroiti mennyiség mellett, mégis becsvágyóan hangzik. Az Ampera fogyasztói ára ugyanis 42 900 euró, átszámítva 11,6 millió Ft lesz. Ennek dacára az Opel kereskedőkhöz már háromezer előrendelés érkezett a típusra, magánszemélyektől ezer, cégektől és hatóságoktól pedig kétezer.
Az elektromos járművek terén az Opel lépéselőnyre tett szert a többi német gyárral szemben. A rüsselsheimi cég villanyautója ugyanis már megérett a sorozatgyártásra, míg a konkurencia modelljei csak jövőre vagy 2013-ban fognak ebbe a stádiumba jutni. 2013-ban pedig az Opel már újabb elektromobilt tervez piacra dobni. Reilly egy olyan kisautó villanymeghajtású változatáról beszélt, amelyet a konszern berkeiben egyelőre Junior fantázianéven emlegetnek. A majdani gyártás helyszíne az Opel eisenachi üzeme lesz.
A konszernfőnök az új modellek után jóval kevésbé lelkesen beszélt a villanyautókkal elérhető üzleti haszonról. Először minden eladott Ampera a veszteséget fogja növelni, ugyanis az elektromos gépkocsik értékesítése legkorábban négy-öt év múlva válik majd igazán nyereségessé. Ez még az eleje egy nagyon hosszú útnak. A hosszú út tényét mellbevágó statisztikával támasztotta alá a Welt am Sonntag című német hetilap, mely tíz villanymeghajtású személyautót hasonlított össze hatósugaruk, azaz a velük egyszeri feltöltéssel megtehető út alapján. Etalonnak a Bielefeld-Berlin távolságot (379 km) vette és a tíz járgány közül csak egy jutott el a vesztfáliai városból a fővárosba, a Tesla Roadster, amely azonban messze a legdrágább a tíz modell közül.
Vásárlójának 96 390 eurót, átszámítva 26,5 millió forintot kell leszurkolnia, ami érthetően lehűti a sportos külsejű autó iránti lelkesedést. Tavaly mindössze huszonhárom darabot értékesítettek belőle. Brandenburgig jutott el egyszeri feltöltéssel, s így háromszázharminc kilométert gurult a második helyen végzett kínai BYD e6 nevű modell. A harmadik a Renault Fluence, és a Nissan Leaf lett egyaránt 160 km hatósugárral. A holtverseny nem véletlen, a két cég évek óta együttműködik, miután a franciák bevásárolták magukat a japán konkurenshez. A teszt sereghajtója a Chevrolet Volt és az Opel Ampera, melyek egyszeri feltöltésével mindössze hatvan kilométert tudtak megtenni.