"Az új rendszer nem megoldás"

Az LMP szerint a mobilparkolás átalakításánál a kormány célja egy újabb jól jövedelmező piac megszerzése volt, miközben az új rendszer egyáltalán nem jelent megoldást a budapesti parkolási gondokra.

Csárdi Antal, a párt Budapest-szóvivője az MTI-nek vasárnap küldött közleményében emlékeztetett arra, hogy a mobilparkolás július 1-jétől kizárólag a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel leszerződött viszonteladókon keresztül történhet az országban. Az LMP szerint a mobilfizetés átalakítása ebben a formában csak “egy újabb módja az önkormányzati bevételek lenyúlásának”, mivel a szolgáltatás az új szisztémában is “túlárazott” marad, az 50 forintos kényelmi díjon felül ugyanis még a mobillal fizetett parkolási díj 10 százalékát is elviszi az új rendszer – közölte a szóvivő.

“A Fidesznek láthatóan továbbra sincs terve arra, hogy a budapestieket napi szinten érintő parkolási zónák problémáját megoldó egységes fővárosi parkolási rendszert mikor és hogyan fogja bevezetni” – írta közleményében Csárdi Antal. 
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 70 közterületi parkolási társaság területén indítja el az egységes mobilparkolást július elsején. A szolgáltatók körébe tartozik a három mobilcég, továbbá az Mpark, az Evopay és a Barion rendszert létrehozó Sense/Net Zrt. is.