A főpolgármester álláspontja, mivel az előző ciklus közgyűlési többsége 2013-as bevezetéssel "bevállalta" a dugódíjat a négyes metró uniós támogatásának feltételeként, tehát annak is örülni kell, hogy az Európai Unió egyáltalán haladékot adott 2015-ig.
Tarlós István ezt azzal összefüggésben mondta a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésének szünetében újságíróknak, hogy tudósítások alapján, Brüsszel ragaszkodik a budapesti dugódíjhoz.
Az Európai Bizottság elmúlt hetekben Budapestre látogató tagjai nyilatkozatai alapján nem egyeznek bele a dugódíj törlésébe, s azt legkésőbb 2015-ig, az uniós támogatás elszámolásának lezárásáig, be kell vezetni Budapesten.
Ha a főváros mégsem tenné, az szerződésbontást és a megítélt 181 milliárd forint visszafizetését vonhatná maga után.