Michael Müller-Verweyen, a Goethe Intézet igazgatója a kiállítás keddi budapesti sajtótájékoztatóján kiemelte: a két ország közötti kulturális kapcsolatok ápolásában nemcsak az állami intézményeknek és archívumoknak van jelentős szerepük, hanem a magángalériáknak is. Hangsúlyozta: Berlin az 1920-as években egy fontos kulturális centrum volt Párizs mellett, rengeteg művészt köztük írókat, képzőművészeket vonzott.
Kelen Anna művészettörténész elmondta, hogy egy közösségi oldalon fedezte fel Kádár Béla két nagyméretű festményét, amelyek az életmű legerősebb korszakából származnak: abban a rövid periódusban készültek, amikor Kádár Béla berlini sikereivel bekerült a nemzetközi körforgásba. Hozzátette, hogy a képek egy egyéves tárgyalási folyamatnak köszönhetően láthatók csaknem egy évszázad után újra Magyarországon.
Az ingyenes látogatható tárlaton csaknem 150 műtárgyat mutatnak be.