A Magyar Csokoládé és Édesség Szövetség negyedik alkalommal hirdette meg a Budapest desszertje versenyt, amelynek kielemelt célja, hogy egyre többek számára hozzáférhetővé váljanak a világhírű magyar édességipar legjobb hagyományait megidéző minőségi termékek, valamint hogy a hazai desszertek méltó helyükre kerüljenek a magyar gasztronómiában – mondta Rebrus Csaba, a szövetség elnöke az Édes Napok keddi sajtótájékoztatóján. A Magyar Csokoládé és Édesség Szövetség feladatának tekinti, hogy megváltoztassa a magyar édességfogyasztási szokásokat úgy, hogy a mennyiségi fogyasztás irányából a minőségi fogyasztás felé mozduljon el. Az Édes Napok azért jött létre, hogy helyzetbe hozza a magyar édességgyártókat, a magyar cukrászatokat és lehetőséget biztosítson számukra legjobb édességeik bemutatására a széles közönség előtt.
A Budapest desszertje versenyben fontos szempont, hogy alapanyagokból készüljön az édesség, amelyeket bárki beszerezhet és egész évben elérhetőek.
“A megmérettetésen minden évben meghatározzák a desszertek alapanyagait, idén a cukrászoknak a csokoládé és a túró felhasználásával kellett elkészíteniük az édességet”
– emelte ki Rebrus Csaba.
A versenyen a jelöltek anonim módon indulnak, az ötfős zsűri előtt az édességek sorszámmal, logó nélkül jelennek meg. A verseny győztese idén szoros eredménnyel lett a budapesti Cocó7 Cukrászda. Bretz Bernadett, a budapesti Cocó 7 Cukrászda tulajdonosa és cukrásza elmondta. a desszert alapját adó krém egy nagyon könnyű túró mousse, amelynek közepébe amarénás, mandulalikőr ízesítésű, kompót jellegű meggy került. A süteményt kakaóvajas, hatvan százalékos étcsokoládés krémbe mártották.