A tájékoztatás szerint kedden nagy energiaigényű, InterCity és éjszakai kocsikkal tartott sikeres futópróbát a vasúttársaság Budapest és Hatvan között. A következő mérföldkő az utasforgalmi próba lesz, a járművek megfelelő felkészítése után. A francia Alstom többáramnemű Astride mozdonyai alkalmasak a hazai 25 kilovoltos (kV) felsővezetékhálózaton üzemelni, és akár 160 km/órás sebességgel is vontathatnak. A tesztelés alatt álló mozdonytípust korábban a francia nemzeti vasúttársaság (SNCF) üzemeltette, tőlük vette át az AKIEM vasúti lízingcég. A MÁV közleményében kitért arra, hogy a megnövekvő utazási igény, és a járműhiány enyhítése érdekében a vasúttársaság folyamatosan dolgozik – rövid távú, átmeneti megoldásként – tartósan bérelhető használt járművek üzembe állításán.
Villanymozdonyokat tesztel a MÁV-Start
Alstom gyártmányú használt villanymozdonyokat tesztel a MÁV-Start utasok nélküli próbaüzem keretében, sikeres tesztelési időszakot követően köthető meg a szerződés az összességében 27 darab (15 azonnal és 12 opcionálisan lehívható) mozdony lízingelésére. Ezt közölte a MÁV kedden.
2024-10-09