forrás: szerencsejatek.hu

Imádják a magyarok a sorsjegyeket

Imádják a magyarok a sorsjegyeket

A Szerencsejáték Zrt. teljes árbevételének 20 százalékát az idén a sorsjegy üzletág adhatja, ami 200-250 milliárd forintos piacot fed le. Erről beszélt a vállalat stratégiai igazgatója sajtótájékoztatón pénteken Budapesten.

Uszkay-Boiskó Sándor az üzletág teljesítményéről elmondta, hogy a sorsjegyekből származó árbevétel 2022-ről 2023-ra 13 százalékkal, míg 2021-ről 2022-re több mint 17 százalékkal nőtt.

A 2022-ben tapasztalt nagyobb növekedés a koronavírus-járvánnyal terhelt 2021-es év alacsonyabb bázisából adódik.

Ezért bár az adatok lassulást mutatnak, de valójában erőteljes növekedési potenciál van a sorsjegy üzletágban. A 2023-ik évi általános kiskereskedelmi adatokkal szemben a nemzeti lottótársaságnál két számjegyű növekedés van. A szerencsejáték válságtűrő iparág, ugyanis a növekedés nem pusztán az áremelésből fakad, hanem abból is, hogy töretlen és magas a lakosság játszási hajlandósága.

A 2024-es év kiemelkedő lesz a sorsjegyek termékfejlesztését tekintve. Ugyanis míg korábban évente 7, idén már 9 alkalommal vezetnek be sorsjegy újdonságot a piacra.

“A sorsjegy újdonságok fejlesztésénél mindig megnézik a legutóbb bevezetett új sorsjegyek forgalmi adatait, teljesítményét, de figyelnek a játékosok visszajelzésére és a nemzetközi trendekre is”

– mondta Uszkay-Boiskó Sándor.

Elmondása szerint jelenleg Magyarországon – a 18 évnél idősebb – vásárlók a papír alapú sorsjegyeknél 7 állandó és három, időszakosan (karácsony, újév és április-május környékén) megjelenő termékcsaládból és a folyamatosan piacra kerülő sorsjegy újdonságokból választhatnak. A sorsjegyek ára 300 és 3500 forint között változik, az eladott sorsjegymennyiség 75 százaléka a 300 forint feletti árkategóriából kerül ki.

A Szerencsejáték Zrt. stratégiai igazgatója elmondta, hogy a felnőtt magyar lakosság jellemzően szakaszosan – havonta legalább egy vagy többszöri alkalommal -vásárol sorsjegyet.

A vásárlók 56 százaléka helyben dönt, ami azt mutatja, hogy impulzusvásárlásról van szó, amelyben meghatározó a termék ára, az azon elérhető nyerési esély és a megszokás. A vásárlók saját bevallásuk szerint havonta 5000 forintot költenek sorsjegyre, döntő többségüknél a 2000 forintos árkategória jelenti a plafont. Ugyanakkor láthatólag van igény az ennél drágább árkategóriájú sorsjegyekre is – fogalmazott Uszkay-Boiskó Sándor.

A Szerencsejáték Zrt. korábbi tájékoztatása szerint a cég 2022-ben 821 milliárd forint szerencsejátékokból származó árbevételt és 25,9 milliárd forint adózott eredményt ért el.

Az előző évhez képest az árbevétel 17,2 százalékkal, a nyereményekkel csökkentett tiszta játékbevétel 12,4 százalékkal emelkedett.

Kapcsolódó cikkek