Autós szakmai szervezetek üdvözlik a javítások legális mederbe terelését

Autós szakmai szervezetek üdvözlik a javítások legális mederbe terelését

A javítási költségekben szereplő áfa felének visszaigényelhetősége, illetve a kötelező biztosítás alapján fizetendő javítási díj számlához kötése, a legális szervizekbe tereli az autósokat, ezért üdvözli a szabályok ilyen változását az MTI-hez eljuttatott közös közleményében a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és a szervizeket tömörítő Autós Nagykoalíció.

A változásokat adótörvény-módosítások sorában hétfőn fogadta el az Országgyűlés.
A közlemény kiemeli, hogy jelentős lépés történt céges javítás a legális szférában terelésére azzal, hogy az áfa-körbe tartozó cégek visszaigényelhetik személygépjárművek javítására és karbantartására fizetett költség áfa-tartalmának 50 százalékát. A kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) törvény pedig úgy módosult, hogy a biztosító csak a javító által kiállított számla alapján fizetheti ki a kártalanítási összeget.

Ami jó az egyik félnek, az rossz a másiknak: a múlt heti biztosítási konferencián hangzott el az, hogy a törvényhozásban gyakran lobbi-érdekek alapján születnek a szabályok. A biztosítók egy éve már “visszaverték” ezt a szabályt, mivel az növeli az adminisztrációjukat, és lassítja a kifizetést.

Jelenleg a hibrid autók regisztrációs adóját a hatóság úgy számolja ki, hogy a korszerűtlen belsőégésű motorral ellátott autók adója alacsonyabb, mint a moderneké. A közlemény méltatja, hogy a jövőben a hibrid személyautók regisztrációs adóját egységesen – a belsőégésű motor teljesítményétől, és korától függetlenül – kell meghatározni. A kizárólag elektromos hajtású gépkocsik után pedig nem kell regisztrációs adót fizetni.

Kapcsolódó cikkek