Új dinóra bukkantak

Egy ritka jó állapotban megmaradt, 80 millió évvel ezelőtt élt hadroszaurusz fosszíliát tárták fel régészek az észak-kínai Belső-Mongólia területén.

A felnőtt kacsacsőrű dinoszaurusz háromszáz megkövesedett csontját sikerült épségben a felszínre hozniuk a szakembereknek – számolt be a helyi média szerdán.

A hatalmas állat ősmaradványainak rekonstruálásához csontjainak 90 százaléka áll rendelkezésre, köztük a feje, a nyakcsigolyák, a végtagok és a teljes farokcsont. A csontok, illetve csontdarabok együttes súlya egy tonna körül van.

A kutatók a Hszinhua hírügynökségnek elmondták, a hadroszaurusz váza körülbelül 8 méter hosszú, 1 méter széles és 5 méter magas.

A lelet első darabjaira 4 éve leltek a régió északnyugati részén, Urad Back Banner településen és rá egy évre láttak hozzá a feltáráshoz. Csengkuan városban idén májusban kezdték meg felépítését, amivel várhatóan októberre végeznek. Tíz munkás dolgozik rajta.

Az elmúlt két évtizedben nem találtak hasonlóan jó állapotban megmaradt dinoszaurusz fosszíliát a belső-mongol területeken, ahol egyébként nem ritkák a dínóleletek.

A szakértők szerint a különleges példány tanulmányozása során újabb fontos adalékokhoz jutnak majd a térségben élt hadroszauruszok evolúcióját tanulmányozók.