Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy az emberek sok esetben azt sem tudják, hogyan kell mentőt hívni, nem tudnak hatékonyan segíteni a bajban – mondta Győri Lajos. Ebben nyújt segítséget ez a szoftver, amelybe a Magyar Máltai Szeretetszolgálat húszéves mentőszolgálatának mintegy harmincötezer bevetésének tapasztalatait sűrítették bele. Az alkalmazás elindításával a főmenüből közvetlenül lehet mentőt hívni, méghozzá úgy, hogy Európa egész területén egy gombnyomással az aktuális ország mentőszolgálatát tárcsázza a telefon.
Emellett segít felkészülni azokra a kérdésekre, amelyek a mentőszolgálat diszpécsere tesz fel, például megmondja, hol vagyunk, hová szeretnénk mentőt hívni. Ezenkívül tartalmaz egy gyorsan, könnyen érthető szakmai útmutatót, amely a leggyakrabban előforduló balesetek, rosszullétek esetén nyújt hasznos tanácsokat. A Máltai Szeretetszolgálat ügyvezető igazgatója szerint a tananyag tíz perc alatt elolvasható. A program tananyagát folyamatosan frissítik majd, de bővíteni nem tervezik, mivel a cél éppen az, hogy sürgős esetben a lehető legrövidebb idő alatt használható legyen.
A szoftvert péntektől lehet letölteni a Magyar Máltai Szeretetszolgálat honlapjáról az úgynevezett okostelefonokra. Az ügyvezető alelnök elmondása szerint jelenleg kétszázezer ilyen készüléket használnak az országban, de a piackutatók becslése szerint egy év múlva már egymillió lesz forgalomban. A program teljes tananyaga a www.maltai.hu/elsosegely címen is olvasható.
Mártai István, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója azt mondta, a máltai mentőszolgálattal az elmúlt húsz évben gyümölcsöző volt együttműködésük. A szoftver kapcsán azt hangsúlyozta, hogy ez is azt mutatja, van még lehetőség, hogy a rászorulók időben, megfelelő segítséget kapjanak.