A BKK közleménye szerint a felhasználók 71 százaléka a telefonon elérhető termékeket ugyanolyan jónak, vagy jobbnak tartja, mint a papíralapú jegyeket, bérleteket.
A társaság ügyfélelégedettségi kutatásából kiderült, a fővárosban közlekedők nyitottak a mobiljegy használatára, és igénylik, hogy a bérletek és a napijegy típusú termékek mobiltelefonon is elérhetők legyenek.
“Ennek az elvárásnak eleget téve hétfőtől a kedvezményes éves és a negyedéves Budapest-bérletek is elérhetők a Közlekedési Mobiljegy, a K&H mobilbank, a Simple és a VoxPay alkalmazásokban, augusztustól pedig már a szemeszterre szóló bérletek is megvásárolhatók a diákok számára”
– írták.
A BKK felhívta a figyelmet arra, hogy aki a havi bérletét jelenleg is mobiltelefonon használja, illetve aki papíralapú havi, vagy hosszabb időszakra szóló bérletet szokott vásárolni, annak mindenképp megéri váltani: amellett, hogy a mobiljegy használata praktikus, a negyedéves bérlettel majdnem 10 nappal tovább lehet utazni, mint három darab havi bérlettel, hiszen 100 napig érvényes.
A mobiltelefonon megvásárolt napijegyek és bérletek használata lényegében megegyezik a papíralapú termékek használatával.
A különbség csupán annyi, hogy az elsőajtós járműveknél, illetve a metróállomásokon a mobiljegy esetében egy kódot kell beolvasni a telefonnal, majd a képernyőn megjelenő mozgó ábrát kell megmutatni a járművezetőnek, vagy a metróállomáson beléptetést végző személyzetnek. A mobiljegy használatról minden további fontos információ megtalálható a bkk.hu/mobiljegy oldalon.