versenyautó rali pályán, (illusztráció), fotó: pixabay.com

Herczig szerint a szezon előtti tesztek döntő fontosságúak

Herczig szerint a szezon előtti tesztek döntő fontosságúak

Herczig Norbert, a MOL Racing Team pilótája szerint nagyon sok múlik majd azon, hogy jövőre mennyi és milyen minőségű munkát tudnak elvégezni a szezon előtti felkészülés és tesztek során, de a rali Európa-bajnokság (ERC) 2019-es szezonjában mindenképpen az a céljuk, hogy minél több dobogós helyezést érjenek el.

A 43 éves versenyző, aki navigátorával, Ferencz Ramónnal az idén hatodik lett a kontinentális sorozat összetett pontversenyében, azt mondta az MTI-nek, gyermekkori álma vált valóra azzal, hogy jövőre már egy Volkswagen Polo GTI R5-ös volánja mögött indulhat az Eb-futamokon.

“Mindenképpen konszernen belül akartunk maradni, és bár a Skoda is versenyképes volt, mertünk nagyot álmodni, ami most valósággá vált”

– nyilatkozta Herczig, hozzátéve, hogy amióta a VW leállította a világbajnokságra tervezett WRC-autók fejlesztését, csak az R5-ös versenygépre koncentrált, ennek pedig megvan az eredménye, a Polo ugyanis murván a világ jelenlegi legjobb technikája. “Azt tudni kell, hogy a raliban a motorerővel, aerodinamikával, sebességváltó-áttétellel nem lehet túl sokat trükközni, ami viszont nagyon sokat számít, az a futómű, ebben pedig a VW ezzel az autóval nagyot alkotott” – mondta a magyar versenyző.

A korábbi négyszeres abszolút magyar bajnok pilóta a 2018-as évet értékelve úgy fogalmazott, egyik versenyhelyszínen sem érte őket meglepetés, azt kapták, amit előzetesen vártak: a pályák nehezek és hosszabbak, mint a hazai bajnokságban, a mezőny pedig nagyon erős volt.

“A többiek elmondása alapján számítottam rá, hogy például egy olyan szakasz, amikor egy vulkán oldalában autózunk, meglehetősen nagy élmény lesz, aztán a valóságban még megdöbbentőbb volt a látvány” – elevenítette fel egyik legpozitívabb élményét Herczig.
A pilóta hangsúlyozta, nagyon fontos kérdés, hogy a szezon előtt mennyit tudnak tesztelni, mert minél több kilométer lesz bennük és az autóban, annál nagyobb eséllyel szállnak majd harcba a jó eredményekért az ERC-ben.

“Hosszú, komoly tesztprogramot tervezünk, de ezen még dolgoznunk kell, egyelőre nem teljes a kép”

– jelentette ki Herczig, hozzátéve, hogy most egy ausztriai teszttel terveznek. Ugyanakkor, ha a pénzügyi lehetőségek adottak lesznek, akkor még az ERC-sorozat rajtja előtt máshol is szeretnének gyakorolni a Polóval, amelyből az övéké a harmadik darab a világon, de az első olyan, amit privát istálló kapott meg, miután az első kettő a gyári csapatnál maradt.

“Alapvetően Ramón és én is eredménycentrikusak vagyunk, ezért konkrét célokat tűztünk ki magunk elé: a következő idényben a lehető legtöbb versenyen szeretnénk dobogóra állni, vagy annak a közelében végezni, és az év végén az összetettben is az első három között akarunk zárni” – mondta a versenyző.

Herczig kitért rá, hogy alapvetően az idei évhez hasonlóan a nyolcból hat futamon terveztek elindulni jövőre, de miután új helyszínként Nyíregyháza és környéke is szerepel a 2019-es versenynaptárban, ezúttal csak egy versenyt, az olaszországi Rally di Romát hagyják ki.

“Nagyon örültem, hogy a magyar pályázat sikerrel járt, ez egy óriási előrelépés a magyar autósportnak, és biztos vagyok abban, hogy a hazai raliszerető közönségnek hatalmas élmény lesz az Európa-bajnoki mezőnyt élőben látni jövő novemberben”

– mondta Herczig, és külön hangsúlyozta: amikor még Magyarországon versenyzett, inkább a széthúzás volt a jellemző a hazai ralis társadalomra, most azonban örömmel tapasztalta, hogy “minden szereplő összefogott a közös cél elérése érdekében”.

“Mindenkinek köszönettel tartozunk, gondolok itt a szervezőkre, a pályázatot előkészítő és sikerre vivő szakemberekre, és a versenyzőkre is. Ez egy közös siker, aminek a gyümölcsét mindannyian élvezni tudjuk majd a magyarországi ERC-versenyhétvégén” – nyilatkozta a pilóta, aki bár nem állt rajthoz, de személyesen végigkísérte az első Nyíregyháza-ralit, amely az idei ob-sorozat zárófutama, egyben az ERC-pályázat tesztversenye volt.

Herczig visszautalt rá, hogy 2009-ben éppen a Zemplénben, ezen a környéken rendezett versenyen nyerte meg első országos abszolút bajnoki címét, így a gyorsasági szakaszok túlnyomó részét ismeri, de navigátorával együtt a mostani ob-futamon minden pályát végigjártak és jegyzeteltek.

A pilóta az idén általa használt magyar fejlesztésű és gyártmányú versenybenzinnel kapcsolatban kiemelte, hogy a MOL terméke maximálisan beváltotta a hozzá fűzött reményeket, így “egy pillanatig sem volt kérdés”, hogy jövőre ezzel tankolják-e az új autójukat is.
Az ERC 2019-es idénye március végén, az Azori-szigeteken kezdődik, majd a Kanári-szigetekre, Lettországba, Lengyelországba, Olaszországba, Csehországba és Ciprusra utazik a mezőny, hogy aztán a szezon Nyíregyházán fejeződjön be november 8. és 10. között.

Kapcsolódó cikkek