"A nyári fesztiválok reklámja Magyarországot is népszerűsíti"

"A nyári fesztiválok reklámja Magyarországot is népszerűsíti"

Rétvári BenceAz, hogy minél több külföldi hirdetési felületen jelennek meg a nagy nyári fesztiválok, nem csupán a rendezvényeket, hanem Magyarországot, illetve a Balatont is népszerűsítik. Ezt mondta Rétvári Bence vasárnap az M1 aktuális csatorna műsorában.

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) parlamenti államtitkára emlékeztetett, hogy a kormányzat közel félmilliárd forinttal támogatja a nagy nyári fesztiválok – a VOLT, a Balaton Sound, a Sziget, illetve a Nagyon Balaton – megrendezését. Az első három 150-150 millió forintos, a Nagyon Balaton 337 millió forintos támogatáshoz jut, a forrást a fesztiválok külföldi népszerűsítésére használhatják fel a szervezők. Rétvári Bence felhívta a figyelmet arra, hogy a Magyarországra érkezők 10-12 százaléka éppen a fesztiválok miatt keresi fel hazánkat és Magyarországgal kapcsolatban a Rubik kocka és Puskás Ferenc mellett leginkább a Sziget fesztivál jut a külföldiek eszébe.

Vagyis védjegyünkké váltak a fesztiválok; a VOLT-ra, a Balaton Soundra és a Szigetre látogatók háromszázezer vendégéjszakát töltenek el a kereskedelmi szálláshelyeken, a Nagy Balaton pedig tavaly négyszázötvenezer látogatót vonzott, az idén pedig várhatóan hatszázezren lesznek kíváncsiak a rendezvényekre – sorolta a politikus. 
Ugyanakkor a támogatás hozzájárul ahhoz is – tette hozzá -, hogy nagy nemzetközi sztárok felléptetésével tudják emelni a fesztiválok rangját a szervezők.

Kapcsolódó cikkek