Az LMP szerint kialakítható egy működő modell

Az LMP szerint kialakítható egy működő modell

Az ellenzéki párt fővárosi frakciója pénteki sajtótájékoztatóján ismertette a BKV finanszírozásával kapcsolatos elképzeléseit. Somfai Ágnes frakcióvezető-helyettes pártja javaslatát bemutatva elmondta, a támogatási rendszer alapja az lenne, hogy minden állami forinthoz a főváros ugyanannyit adjon. Hogy ezt a főváros biztosítani tudja, bizonyos bevételeket Budapesthez kellene rendelni, elsősorban a parkolási díjakat, be kell vezetni a dugódíjat, szigorúbb ellenőrzéssel pedig a behajtási díjakból származó bevételt ötmilliárdra kellene emelni a jelenlegi egymilliárdról. A fővárosnak így összesen 35 milliárdot kellene a BKV részére kifizetnie.

Megjegyezte, hogy a parkolásból a főváros 35 milliárd, a dugódíj bevezetéséből 25 milliárd forint bevételhez jutna.

Somfai Ágnes szerint a reklámfelületek értékesítését is át kellene nézni, a “kőkorszaki” jegyrendszert pedig minél hamarabb le kellene váltani. Az államnak ezenkívül ki kellene fizetnie a fogyasztói árkiegészítés teljes részét, amely 25 milliárd forint, de ebből most csak 16 milliárdot ad. A normatív támogatást újra meg kellene adni a BKV-nak, és az összegét is emelni kellene, mert ez 2006 óta változatlan, 35 milliárd forint, de az infláció miatt értékének negyedét elvesztette.

Hanzély Ákos, a párt fővárosi képviselője azt mondta, Budapesten kétszintű önkormányzati rendszer van, és a főváros csak az iparűzési adó és a személyi jövedelemadó visszajáró összegének 47 százalékát kapja meg, a többit a kerületek. Elvonták továbbá Budapesttől az idegenforgalmi adót, a parkolási díjakat, és az építményadó is a kerületeket illeti meg.

Hangsúlyozta, hogy a BKV nélkül is kritikus a főváros anyagi helyzete, Budapest a “csőd szélén táncol”, mert csökkentek az adóbevételei, újakat pedig nem vethet ki, de intézményhálózatot, parkokat, utakat és a BKV-t is fenn kell tartania.

Kapcsolódó cikkek