Az intézmény muzeológusai a BKV-val együttműködésben a kezdetektől szakmai alapon kiválogatják a közlekedéstörténeti szempontból értékes, az állomásokról kikerülő tárgyakat, köztük a narancs- és citromsárga padokat, utastájékoztató táblákat, térképeket, fali kőburkolatokat, fém burkolatelemeket és gépészeti eszközöket.
A muzeológusok a múlt héten is bejárták az azóta lezárt – Kálvin téri, Deák téri és Nyugati pályaudvari – állomásokat, hogy kiválasszák azokat a tárgyakat, amelyek a múzeum gyűjteményébe kerülnek.
A vonal felújítása során összesen 510 műtárgy érkezett a gyűjteménybe: a Lehel tér és Újpest-Központ közötti metrószakaszról 232, a Kőbánya-Kispest és Népliget közötti állomásokról 128, az Arany János utcai és a Ferenciek tere állomásról 63, a Semmelweis-Klinikák és a Corvin negyed állomásról 46, a Deák Ferenc tér, Kálvin tér és Nyugati pályaudvar állomásról pedig 41 darab.
“A Deák téri metróállomás falburkolatába illesztett ikonikus alkotás, Joao Rodrigues Vieira portugál képzőművész betűcsempékből álló műve, amelyen portugál költemények magyarra fordított és magyar költemények portugálra fordított részletei betűzhetők ki, szakszerű tisztítást követően eredeti helyszínén marad”
– közölte a múzeum.