Mindkét kormány közleményben erősítette meg, hogy Hiroshige Seko japán gazdasági és kereskedelmi miniszter, valamint Bruno Le Maire francia pénzügyminiszter telefonbeszélgetésen biztosította egymást a két autógyár közötti együttműködés támogatásáról.
A miniszterek egyébként a két ország közötti technológiai együttműködés megerősítéséről tárgyaltak az elektromos mobilitás, akkumulátorgyártás és önállóan navigáló járművek terén.
A két autógyár szándékát ismerő belső forrásoktól származó információk szerint mindkét cég az együttműködés helyreállításán dolgozik Carlos Ghosn egykori vezérigazgatónak a több mint két évtizedes folytonosságot megszakító tavaly novemberi letartóztatását és mindkét cég vezetői posztjáról való eltávolítását követően.
Ugyanakkor az együttműködés nagyobb önállóságot biztosító új alapokra helyezése is a céljuk. Ami például lehetőséget nyújtana a Renaultnak, hogy újrakezdje az egyesülési tárgyalásokat a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) autógyárral is. A Nissan, a Renault és Fiat Chrysler illetékesei nem kommentálták a lap értesülését.
Az FCA és a Renault fúziós tárgyalásai júniusban rekedtek meg, mivel a Renaultnak nem sikerült megszereznie a Nissan támogatását és a francia kormánynak a Renault igazgatótanácsában ülő képviselők sem adták beleegyezésüket. A Wall Street Journal a múlt hónapban viszont már arról számolt be, hogy a Renault és a Nissan részvény kereszttulajdonlásuk kiegyensúlyozásáról tárgyal.
A Renault ugyanis 43 százalékos szavazó részesedéssel rendelkezik a Nissanban, az pedig 15 százalékos nem szavazó részesedéssel a Renaultban. Belső források tájékoztatása szerint a Renault kész lenne csökkenteni részesedését. Az együttműködésbe később bevont Mitsubishi autógyárral együtt a Renault-Nissan-Mitsubishi hármas tavaly 10,8 millió járművet gyártott. Ha egyetlen vállalat lenne, az együttműködés a világ második legnagyobb autógyártója lenne a Volkswagen konszern mögött, megelőzve a japán Toyotát.