Rekordszámú látogatót vonzott tavaly a British Museum

Rekordszámú látogatót vonzott tavaly a British Museum

Történetének eddigi legsikeresebb évét zárta tavaly a British Museum: a londoni intézmény rekordot jelentő 6,7 milliós látogatószámot könyvelhetett el tavaly, ami 20 százalékos növekedést jelent a 2012-es évhez képest és jócskán túlszárnyalja a 2008-ban felállított hatmilliós rekordot.

A múzeum internetes oldalának forgalma 47 százalékkal növekedett, ami azt jelenti, hogy a felhasználók 19,5 milliószor látogattak el a honlapra. Az elmúlt év legforgalmasabb napja augusztus 16-a, péntek volt, amikor 33 848-an keresték fel a múzeumot. Az intézmény történetének eddigi legforgalmasabb hónapja pedig július volt 747 936 látogatóval.

A 2013-as év legnagyobb sikerei közé tartozott a Vezúv kitörésekor elpusztult Pompeji és a szomszédos Herculaneum lakóinak életét és halálát bemutató kiállítás, valamint az 1600-1900 közötti japán művészetben megjelenő szexualitást és humort, illetve a jégkorszak “művészetét” bemutató tárlatok.

A Life and Death in Pompeii and Herculaneum (Élet és halál Pompejiben és Herculaneumban) című tárlatot több mint 471 000-en látták. A fél évig futó kiállítás három hónap alatt elérte a 250 000-es célzott látogatószámot. A tárlat tavaly márciusban nyílt és addigra már több mint 45 600 jegyet váltottak rá elővételben, ezzel megdöntve a 2007-es The First Emperor: China’s Terracotta Army (Az első császár: Kína agyaghadserege) című kiállítás rekordját.

Júniusban élőben sugározták Nagy-Britannia 281 pontján a Pompeji-tárlatot bemutató műsort, amely révén 53 885 mozilátogató – köztük több mint 13 600 diák – nyerhetett egyedülálló bepillantást a kiállításba. A múzeum első élő közvetítésének felvételét később 51 ország több mint 1000 mozijában tűzték műsorra, több mint 36 000 nézőhöz eljuttatva a különleges tárlatot.

“Nagyon örülök, hogy ilyen sok ember felkereste tavaly a British Museum gyűjteményét” – idézte a BBC News Neil MacGregort, az intézmény igazgatóját. Mint hozzátette, a helyszíni kiállítások, a műtárgykölcsönzések, a nemzeti és nemzetközi vándorkiállítások, a mozivetítések és az internetes látogatottság mind azt mutatják, hogy olyan rendkívüli kollekcióról van szó, amelyen egy globális polgárság osztozik.

A Pompeji tárlat volt a múzeum történetének harmadik legnépszerűbb kiállítása: az első helyen az 1972-es Tutanhamon-tárlat áll, amely 1,6 millió látogatót vonzott, a dobogó második helyét pedig az agyaghadsereg szerezte meg 850 000-es látogatottsággal. Az idén januárjában bezárt Shunga: sex and humour in Japanese art, 1600-1900 című tárlat három hónap alatt 87 893 látogatót vonzott, míg a tavaly júniusig tartó Ice Age Art című kiállítást több mint 90 000-en keresték fel.

A múzeum egyik legjobban várt 2014-es tárlata a márciustól júniusig látogatható Vikings: Life and Legend című kiállítás lesz, amelyhez kapcsolódóan újabb élő közvetítést tervez az intézmény.

http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-25729616

Kapcsolódó cikkek