Csehország megadóztatja a Facebookot és a Google-t

Csehország megadóztatja a Facebookot és a Google-t

A cseh kormány hét százalékos digitális adót vet ki a nagy internetes cégekre, mint a Facebook és a Google. Így állapodott meg a két koalíciós párt, az ANO és a Cseh Szociáldemokrata Párt (CSSD).

“A prágai pénzügyminisztériumnak május végéig kell kidolgoznia a vonatkozó konkrét javaslatot”

– jelentette kedden a CTK hírügynökség a pénzügyminisztériumtól és a CSSD-től kapott értesülésekre hivatkozva. A pénzügyi tárca konzervatív becslése szerint az adóból, amelyet 2020 közepén vezetnének be, évente mintegy öt milliárd korona folyna be az államkasszába.

A digitális adó a legjelentősebb globális szereplőkre fog vonatkozni. Ez reagálás arra, hogy az Európai Unió és az OECD szintjén sikertelen és lassú a megoldások keresése – nyilatkozta Alena Schillerová pénzügyminiszter.

“A vita nem arról folyik, bevezetjük-e ezt az adónemet, hanem arról, hogy mikor, milyen formában és milyen nagyságban”

– szögezte le a tárcavezető.

Megjegyezte, az új adó azokat a cégeket fogja érinteni, amelyek globális szinten évente több mint 750 millió eurós forgalmat bonyolítanak le.

A pénzügyi tárca a CTK kérésére úgy pontosított, hogy az adót nem a nyereségre, hanem az internetes cégek forgalmára vetik ki. Az érintett cégeknek kötelező lesz megnevezni egy képviselőt, aki a csehországi adókötelezettségeiket intézi – magyarázta Michal Zurovec, a pénzügyminisztérium szóvivője.

Kapcsolódó cikkek