Az asztalok ezentúl üvegszálas műanyag helyett fából készülnek majd, az ipari acél székek műbőr borítást kapnak és az enteriőrben pedig az élénk piros helyett tompa narancsszín és a sárga dominál majd, itt-ott zölddel megtörve. A változások az utcai fronton is feltűnőek lesznek, eltűnnek a bohócvörös tetők, és a McDonald’s-kínálatra áhítozó vendégnek nem kell majd többé találgatni, hogy hol van a bejárat. A homlokzaton a klasszikus fehér helyét a hívogatóbb, meleg, földpasztell színek veszik át, üveggel kombinálva. Az irodaszerű, harsány világítás helyébe a helyi fényforrások lépnek.
Ray Kroc, a McDonald’s alapítója
A McDonald’s tavaly kísérletképpen összesen kétszáznyolcvan üzletét fazonírozta át, és az eredmények tanulmányozása után úgy döntött, hogy a Tampában alkalmazott módosításokat rendszeresíti, mert ott az új megjelenés két számjegyű forgalomnövekedéssel járt. A cég idén nyolcszáz üzletét fogja a tampai modell szerint átalakítani. A stílusváltással a McDonald’s nemcsak az olyan, kisebb pénzű és a gazdasági válság idején megroggyant riválisait kívánja még jobban lekörözni, mint a Burger King vagy a Wendy’s, de az olyan, egy fokkal drágább hálózatok vendégkörét is át kívánja csábítani, mint amilyen a Panera Bread, vagy a mexikói ételeket forgalmazó Chipotle.
A McDonald’s már korábban is tett lépéseket a magasabb igények kielégítésére, például a divatos Starbucks kávézólánc mintájára az üzleteiben létrehozta a saját McCaféit. A McDonald’s kölcsönöz egy kicsit a Niketől is, amelynek bevált swoosh pipalogójához valamelyest hasonlatosan, saját emblémájának, a dupla aranyívnek a felét helyezi a gyorséttermek tetejére. Persze, a bejárat felett ott lesz a megszokott, lekerekített M betű is. A hamburgerlánc már most sem csak az eredeti üzleti sémájára épít, hogy aki beesik hozzá, az minél előbb egye meg a kólával leöblített szendvicsét és krumpliját és adja át helyét a következő fogyasztónak.
Az üzletek több szektorra oszlanak: az eredeti gyorsetetőn felül a maradni kívánóknak egy külön részben vezeték nélküli internetkapcsolatot, capuccinót és süteményeket-szendvicstekercseket kínál. A megújított étkezdékben nagyobb csoportok elkülönülésére alkalmas étkező terek lesznek, amelyekbe lapos, nagyképernyőjű televíziókat állítanak be . A megújult McDonald’sokban, a forgalom növekedésében bízva, megduplázzák az autós vásárlókat kiszolgáló ablakokat is.