Elegánsabb stílusra vált a világszerte ismert gyorsétteremlánc

Elegánsabb stílusra vált a világszerte ismert gyorsétteremlánc

McDonald étterem

Az asztalok ezentúl üvegszálas műanyag helyett fából készülnek majd, az ipari acél székek műbőr borítást kapnak és az enteriőrben pedig az élénk piros helyett tompa narancsszín és a sárga dominál majd, itt-ott zölddel megtörve. A változások az utcai fronton is feltűnőek lesznek, eltűnnek a bohócvörös tetők, és a McDonald’s-kínálatra áhítozó vendégnek nem kell majd többé találgatni, hogy hol van a bejárat. A homlokzaton a klasszikus fehér helyét a hívogatóbb, meleg, földpasztell színek veszik át, üveggel kombinálva. Az irodaszerű, harsány világítás helyébe a helyi fényforrások lépnek.

Ray Kroc, a McDonald's alapítója

Ray Kroc, a McDonald’s alapítója

A McDonald’s tavaly kísérletképpen összesen kétszáznyolcvan üzletét fazonírozta át, és az eredmények tanulmányozása után úgy döntött, hogy a Tampában alkalmazott módosításokat rendszeresíti, mert ott az új megjelenés két számjegyű forgalomnövekedéssel járt. A cég idén nyolcszáz üzletét fogja a tampai modell szerint átalakítani. A stílusváltással a McDonald’s nemcsak az olyan, kisebb pénzű és a gazdasági válság idején megroggyant riválisait kívánja még jobban lekörözni, mint a Burger King vagy a Wendy’s, de az olyan, egy fokkal drágább hálózatok vendégkörét is át kívánja csábítani, mint amilyen a Panera Bread, vagy a mexikói ételeket forgalmazó Chipotle.

A McDonald’s már korábban is tett lépéseket a magasabb igények kielégítésére, például a divatos Starbucks kávézólánc mintájára az üzleteiben létrehozta a saját McCaféit. A McDonald’s kölcsönöz egy kicsit a Niketől is, amelynek bevált swoosh pipalogójához valamelyest hasonlatosan, saját emblémájának, a dupla aranyívnek a felét helyezi a gyorséttermek tetejére. Persze, a bejárat felett ott lesz a megszokott, lekerekített M betű is. A hamburgerlánc már most sem csak az eredeti üzleti sémájára épít, hogy aki beesik hozzá, az minél előbb egye meg a kólával leöblített szendvicsét és krumpliját és adja át helyét a következő fogyasztónak.

McDonald's étterem

Az üzletek több szektorra oszlanak: az eredeti gyorsetetőn felül a maradni kívánóknak egy külön részben vezeték nélküli internetkapcsolatot, capuccinót és süteményeket-szendvicstekercseket kínál. A megújított étkezdékben nagyobb csoportok elkülönülésére alkalmas étkező terek lesznek, amelyekbe lapos, nagyképernyőjű televíziókat állítanak be . A megújult McDonald’sokban, a forgalom növekedésében bízva, megduplázzák az autós vásárlókat kiszolgáló ablakokat is.

Kapcsolódó cikkek